Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ej maila via trådlösa nätverket?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-23 23:34

Hej,
Jag har ett litet problem som jag inte har listat ut vad det kan bero på!?
Saken är att jag inte kan maila ifrån min bärbara via det trådlösa nätverket, dock kan jag ta emot mails utan problem, och det funkar att maila ifrån min stationära dator samt om den bärbara är inkopplad via en kabeln, det är bara när det ska vara trådlöst det skiter sig..

Sitter med en Netgear WGR614 (v4) router och en Powerbook 17" OSX tiger..

Vad kan vara fel?

Trevlig midsommar på er alla..

//FRED

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-24 00:48

Har du Telia adsl? Isåfall, uppgradera mjukvaran i routern - det fungerade för min far som hade liknande problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-24 00:59

Nej, jag kör Bredband2 ( www.bredband2.com ), och jag har uppgraderat routern till den senaste mjukvaran..

Mer info:

Bredband2 / Brikks

::

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-24 01:59

Ok, då har jag tyvärr ingen aning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-24 02:05

Har du rätt SMTP-sever inställd? Det ska vara den server som internetleverantören tillhandahåller - inte den som tillhör e-postleverantören.
Om du byter anslutning till en som har annan internetleverantör och plötsligt inte kan skicka e-post, är det ganska garanterat SMPT-servern som är felinställd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-24 02:08

Men det funkar ju på min stationära som kopplas via samma router,, det funkar även när jag kopplar powerbooken direkt in i routern,, det är bara det trådlösa som strular..

Fred och godnatt

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2005-06-24 07:08

Den första tanken som jag får är att smtp-porten är stängd på det trådlösa nätet!

1
Bevaka tråden