Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips om bra joystick?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-22 12:03

Japp som rubriken är: finns den någon som skulle kunna rekomendera en bra joystick med force feedback, hade tänkt använda den till kanske Xplane. Ingen joystick över 1000 lappen. Finns det annars något bra annat bra flygsimulator? kan både vara stridsflyg där man skjuter och sånt och vanlig flygsimulator.
Tack på förhand!

Ehm jag tror inte det finns några force feedback joysticks till Mac men annars så gör Saitek bra prylar

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-22 19:42

Någon måste det väl finnas? För när jag kollade inne på applestore's hemsida så stod det i specifikationerna till Xplane att ''FAA-godkänt för flygträning tillsammans med en flyginstruktör och lämplig hårdvara.'' Borde man inte använda något med force feedback om det är så bra?

Har inte en blekaste aning men en bättre plats för denna fråga kanske hade varit på spelavdelningen. Det är om inte annat större chans då att någon som vet kommer och ger ett svar.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-23 14:26

Jag hittade en som jag kunde tänka köpa men det stod inte om den stöd mac, så mag e-mailade saitek support och fick svar att det fungerade och den hade force feedback, modelen heter Saitek Cyborg Evo Force för dom som undrar. Tack iaf!

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2005-06-23 15:47

Köpte ej joystik med separat gasreglage. Fungerar utmärkt. Var en saitek om jag inte minns fel. Enda man behöver tänka på som jag förstår det är att joystiken ska stöda en standard som kallas HID. Funkar utmärkt med x-plane.

1
Bevaka tråden