Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trimma G4 QS 2002

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-17 16:53

HI.

Sitter här med min fina G4:a Quicksilver 800MHz 2002

Vill ha den så att den jobbar i 867MHz inte så mycket i höjning men finns ett program som jag inte får igång bara för min går i 800MHz

Finns det någon som kan finna var jag hitar info om hur jag gör

Jag har hittat följande LÄNK 1 men det ser inte samma ut på min prossesor... någon som har fler sidor att leta på ?

Bilder av min prossesor.

Kan det vara vid den röda ringen man ska göra ändringar ?

Senast redigerat 2005-06-17 17:26
  • Oregistrerad
  • 2005-06-23 08:31

Ingen som vet ?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-23 09:09

inte direkt ett svar på din fråga, men:

vilka program är det inte som fungerar?
till tidigare versioner av FCP har det funnits hack som gjort att FCP struntar i diverse hårdvarukriterier.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-23 13:24
Ursprungligen av miska:

inte direkt ett svar på din fråga, men:

vilka program är det inte som fungerar?
till tidigare versioner av FCP har det funnits hack som gjort att FCP struntar i diverse hårdvarukriterier.

Skulle prova Motion men det går inte att instalera på en 800MHz minimum var 867MHz..

Inte för att det är den bästa maskin som jag har men jag ville se hur det fungerade.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-06-23 11:02

Här finns en artikel som beskriver hur man överklockar en 733 MHz till 867 MHz:
http://www.xlr8yourmac.com/G4ZONE/G4_733_overclock/G4_733_overclock.html

Men det här är nog ett väldigt vanskligt förfarande. Sannolikheten att du förstör din processor helt och hållet är nog väldigt stor. Jag hade aldrig ens försökt.

Leta hellre efter en begagnad 867 MHz-processor. Det kan ibland dyka upp såna på OWC.
www.macsales.com

  • Oregistrerad
  • 2005-06-23 13:27
Ursprungligen av Macus:

Här finns en artikel som beskriver hur man överklockar en 733 MHz till 867 MHz:
http://www.xlr8yourmac.com/G4ZONE/G4_733_overclock/G4_733_overclock.html

Men det här är nog ett väldigt vanskligt förfarande. Sannolikheten att du förstör din processor helt och hållet är nog väldigt stor. Jag hade aldrig ens försökt.

Leta hellre efter en begagnad 867 MHz-processor. Det kan ibland dyka upp såna på OWC.
www.macsales.com

Det är väldigt små punkter som ska lödas.. men det hade blivet ett jobb för stadens radoihandlare o löda detta till mig

Inte lätt o finna delar till mac tycker jag o när man finner så är det sålt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-26 16:15

Skulle absolut inte rekomendera dig o göra det då det trotts allt handlar om lödning. Lite svårare o säga "aj fan, det blir fel, hm, undra om det här fungerar bättre". Var enklare på G3 B/W (eller på många PC burkar) där man bara flyttar några små plast höljen (sånna som finns för SLAVE och MASTER på en hårddisk/cdrom). Skulle det bli problem (och det blev det för mig, den vägrade starta OSX, blev error direkt typ) så var det bara o slå av och plocka bort dom ditsatta pinnarna o slänga på det blå skydded med default konfigurationen. Lätt som en plätt...
Sattsa hellre på o köpa ny processsor eller processor uppgraderings paket ifrån macoteket.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-26 17:12

Det kan ju vara värt att prova.. skulle det gå åt skogen så är det bara att köpa uppgradering

Tycker att datorn funkar bra annars då jag inte har så höga krav på nyare ver av de program som jag har... Men skulle vilja prova Motion och då är ju 867MHz som minimium..

Är det någon som har en Processor som ligger så hör gärna av er...

1
Bevaka tråden