Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Power Mac SP 1,8 GHz har utgått

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-06-15 15:34

PM SP 1,8 finns inte längre i den ameriknaska butiken. Snart är det Sveriges tur.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-15 15:49

Jag blir inte så förvånad - det en är i dagens läge en enormt oprisvärd dator.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-06-15 15:55

Javisst! Bort med det bedrövliga GF 5200 Ultra. Hoppas de sänker priserna också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-15 18:52

Lägre priser lär väl inte hända… Hoppas kan man alltid göra dock

Jag tror den kommer att ersättas med en ny med 2.0GHz, samma grafikkort som dem andra och kanske något mer?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-16 23:41

Kul för mig som ska gå o hämta en min Power Mac G5 2x2ghz imorn som kom in idag...^^

Nu är det bekräftat av Apple enligt denna artikel hos IDG:

http://www.idg.se/ArticlePages/200506/22/20050622134934_MW/20050622134934_MW.dbp.asp

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-06-22 23:11

Då borde de för f*** sänka priserna på ingångsmodellen nu när de ändå ska överge PPC. Det här betyder ju att priset på ingångsmodellen kommer att öka med ca 5000:-. Inte kul för de som inte behöver två processorer men vill ändå ha möjlighet att bygga ut datorn. Apples policy blir nu "allt eller inget", nästan. Antingen ska man hålla sig till iMac och dess obytbara inbyggda skärm och grafikkort eller betala flera tusen mer för en PM för att kunna välja annan skärm och bättre grafikkort. De borde ju vara mer ödmjuka och intresserade nu av att sälja datorer med tanke på allt som ska hända den närmaste framtiden.

Eller så köper man en begagnad G5, Homy?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-23 10:42

Det är ju nåt helt annat än att köpa nytt. Håller med Homy om att det saknas något i mellanprissegmentet.

jag tycker nog ändå att det är ganska naturligt att inte ha någon singel-PM, den ska ju var krafig och då ska den ju inte finnas i klen tappning. i det segmentet finns ju iMac och täcker upp. är det kraften man vill ha så finns ju dual-PM och är det mecket man vill ha så finns ju PC... jag skulle ju naturligtvis inte ha något emot att man dumpade priset dock, men utbudet tycker jag står sig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-23 13:11

Jag säger headless iMac för 8995-9995 kr.

PowerMacen som fanns var för dyr för det man fick i förhållande till en iMac och en "riktig" PowerMac (dvs DUAL G5 ).

Apple har rel. bra "segment" nu, men hoppet mellan MacMini och PowerMac är för stort. iMacen fyller ett annat segment.

Ursprungligen av Erik.dv:

Jag säger headless iMac för 8995-9995 kr.

Huvudet på spiken!

nu 2 sekunder senare inser jag att en headless iMac skulle innebära antingen en väldig prisökning eller en noname-skärm, eftersom apple själva inte har någon budgetskärm. mao ser jag andra sortiment som bör ses över innan de ger sig på iMacen!

1
Bevaka tråden