Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förslag på trådlös mus?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-21 19:36

Tänkte slå till och köpa en mac mini men jag gillar inte den trådlösa apple
musen eftersom den bara har en knapp. Någon som har ett bra förslag
på trådlös bluetoth tangentbord/mus paket från någon annan tillverkare
som fungerar utan en massa extra drivrutiner...

Sedan undrar jag om någon har erfarenhet av bluetothdongel D-Link DBT-120
(den som macoteket säljer) och trådlösa tangentbord. Funkar det? eller måste
jag välja den inbyggda tillvalet för 500 spänn. Dumt val när man har en dongel
som ligger och skräpar alltså!

Jag har en Logitech Cordless till min PB den fungerar utmärkt. Två av mina användare har bluetothdongel till sina iBook och det gick precis som det ska i Mac.
Bruksanvisningen till donglarna var ganska rolig, till Windows var det en cd och tre sidor hur man kom igång. För Mac stod det "sätt i den och kör".

jag är mycket lycklig med min logitech mx1000 (den där lasermusen). Det enda jag inte gillar är att de flyttat 'program-bytar-knappen' från mitt uppe på musen till mittemellan 'tum-knapparna'. Den deteljen var i sig ett nerköp annars är det en kalasmus.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-22 12:00

hade tänkt fråga nästan samma sak...

jag skulle vilja ha en liten blåtandsmus att ha med på resande fot

blåtand - för att jag inte vill hålla på med donglar och dylikt - min erfarenhet är att de bara gå sönder eller har sönder USB-kontakten de sitter i (jag har provat detta )

- jag har en PB 12" (nyligen swichat) med inbyggd blåtand.

de blåtandsmöss jag har sett i butik har vart fullstora möss...
- några tips på små möss med mer än en knapp?

/Stafis

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-23 00:24
Ursprungligen av stafis:

hade tänkt fråga nästan samma sak...

jag skulle vilja ha en liten blåtandsmus att ha med på resande fot

blåtand - för att jag inte vill hålla på med donglar och dylikt - min erfarenhet är att de bara gå sönder eller har sönder USB-kontakten de sitter i (jag har provat detta )

- jag har en PB 12" (nyligen swichat) med inbyggd blåtand.

de blåtandsmöss jag har sett i butik har vart fullstora möss...
- några tips på små möss med mer än en knapp?

/Stafis

Kan rekomendera Sushi finns att köpa hos macoteket. Funkar hur bra som helst i os:et och i spel, men den är liten

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-09-16 17:04
Ursprungligen av stafis:

hade tänkt fråga nästan samma sak...

jag skulle vilja ha en liten blåtandsmus att ha med på resande fot

blåtand - för att jag inte vill hålla på med donglar och dylikt - min erfarenhet är att de bara gå sönder eller har sönder USB-kontakten de sitter i (jag har provat detta )

- jag har en PB 12" (nyligen swichat) med inbyggd blåtand.

de blåtandsmöss jag har sett i butik har vart fullstora möss...
- några tips på små möss med mer än en knapp?

/Stafis

Har precis fått en Macally BT mus i miniformat av MacWorld (! - prenumerationspresent) och kan återkomma med recension om ett tag!

  • Oregistrerad
  • 2005-09-15 22:34
Ursprungligen av David Slättne:

jag är mycket lycklig med min logitech mx1000 (den där lasermusen). Det enda jag inte gillar är att de flyttat 'program-bytar-knappen' från mitt uppe på musen till mittemellan 'tum-knapparna'. Den deteljen var i sig ett nerköp annars är det en kalasmus.

Inte är logitech'en en blåtandsmus? annars verkar den ju vara trevlig...

Ursprungligen av kato:

Inte är logitech'en en blåtandsmus? annars verkar den ju vara trevlig...

Nej. tusan att jag ska ha så svårt att läsa ett inlägg innan jag besvarar det. Nej, ingen blåtand i logitechs mx1000.
sorry.

Nej på resa kör jag med trackpaden och Side Track så får jag scroll både upp och ner och höger vänster. Det går att få högerklickfunktion också men det blir lite rörigt.

Köp en Logitech mus, dom är det bästa jag nånsin har använt!

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-09-16 15:46

Måste ändå säga att mx1000 är den överlägset bästa trådlösa musen just nu... sen att det inte är bluetooth har sina fördelar och nackdelar... fördelarna är att den alltid fungerar, nackdelarna är att man måste ha en mottagar kopplad till datorn som tar massa extra plats.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-09-16 17:12

Själv tycker jag de flesta trådlösa möss är för stora och otympliga. Jag är mycket nöjd med mitt köp av Logitechs Cordless Optical Mouse for Notebooks (enda nackdelen är att den kräver USB-dongel ist.f. Bluetooth).

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2005-09-16 17:20

Jag har själv funderat på att köpa en ny mus och valet ligger faktiskt mellan Logitech's MX-1000 och MX-900 (MX-900 har Bluetooth)... Har dock inte bestämt mig riktigt än...

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-16 17:29

MX-900 funkar med Mac? Alla knappar? Utan någon "dongel"?
*hoppfull*

1
Bevaka tråden