Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför lyser dioden i öppningsknappen vid stängd dator?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Rubriken säger allt. Varför lyser den vita dioden i lockets öppningsknapp när jag stänger locket och försätter powerbooken i sovande tillstånd?

japp, precis.
Jag fick min första mac i förrgår men jag tror att det är precis det den gör. Du sätter datorn i vila. Du ska helst vänta med att flytta datorn innan lampan har börjar lysa, detta gör den inte förrens HD'n har slutat att jobba.

Säger jag rätt ni som vet?

  • Oregistrerad
  • 2005-06-12 20:11
Ursprungligen av patriccarlsson:

Du ska helst vänta med att flytta datorn innan lampan har börjar lysa, detta gör den inte förrens HD'n har slutat att jobba.

Helt rätt! Vänta alltid tills lampan börjar lysa innan du flyttar din bärbara.

Aha, så strömförbrukningen är alltså marginell. Det var väl mest det jag var rädd för egentligen.

Ursprungligen av millgard:

Aha, så strömförbrukningen är alltså marginell. Det var väl mest det jag var rädd för egentligen.

Ja, typ så. Så att man ska slippa stänga av datorn så fort man flyttar på sig, men ändå ska ha kvar det mesta av batteriet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-28 01:53
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Ja, typ så. Så att man ska slippa stänga av datorn så fort man flyttar på sig, men ändå ska ha kvar det mesta av batteriet.

jaså kan man stänga av den?

Ursprungligen av tei:

jaså kan man stänga av den?

Ja, även om man inte gör det, så går det.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-06-12 19:54

Haha! Jag läste verkligen "dildon" flera gånger och kunde inte begripa vad han snackade om.

-- Patrik

  • Medlem
  • 2005-06-12 20:07

Om dioden lyser är datorn i vila, om den är släckt betyder det att datorn är avstängd! Det är väl för att man snabbt ska kunna se om den är avstängd eller i vila.

  • Medlem
  • 2005-06-21 15:12
Ursprungligen av Snooze:

Haha! Jag läste verkligen "dildon" flera gånger och kunde inte begripa vad han snackade om.

-- Patrik

För mycket xxx-surf?

  • Oregistrerad
  • 2005-06-21 13:41

När jag försätter datorn i vila så blinkar dioden i öppningsknappen, ska den göra det?

Ursprungligen av bimmern:

När jag försätter datorn i vila så blinkar dioden i öppningsknappen, ska den göra det?

Pulserar... inte blinkar. Ser du inte hur snyggt den sakta pulserar för att visa att den fortfarande lever.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-21 16:27
Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Pulserar... inte blinkar. Ser du inte hur snyggt den sakta pulserar för att visa att den fortfarande lever.

Förlåt då pulserar hittade inte rätt ord.. men bhade för mig att den lyste konstand i början bara...

andas är en ganska vanlig benämning också.

den sover ju. som ett litet barn som sover så sött på mitt skrivbord. jag tycker om min mac..

För dom som vill fortsätta den här "min dator sover"-diskussionen eller bara läsa på mer så finns det redan 3 sidor här

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=36766&highlight=diod

1
Bevaka tråden