Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svenska menyer på Palm Zire?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-18 00:06

Kan man inte få det? Jag kan välja diverse länder men inte sverige...
Sen får ni gärna tipsa om lite andr aprogram/spel som man kan ladda ner.
Både gratis samt som kostar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-18 12:37

Svenska finns helt enkelt inte i Palm OS.

Jag rekommenderar programmet pTunes tillsammans med ett iTunes-skin, då har du som en iTunes-kopia i handdatorn.

RescoView är ett mycket bra bildvisningsprogram – mycket bättre än det medföljande "PalmPhotos".

Spelet Lemmings finns portat till Palm OS - mycket bra tidsfördriv.

Jag har förtydligat rubriken i ditt inlägg. Läs mer här:
http://www.99mac.se/forum/announcement.php?f=3

  • Oregistrerad
  • 2005-06-19 21:29
Ursprungligen av Rajje:

Svenska finns helt enkelt inte i Palm OS.

Jag rekommenderar programmet pTunes tillsammans med ett iTunes-skin, då har du som en iTunes-kopia i handdatorn.

RescoView är ett mycket bra bildvisningsprogram – mycket bättre än det medföljande "PalmPhotos".

Spelet Lemmings finns portat till Palm OS - mycket bra tidsfördriv.

Tackar, finns det någon bra sida där man kan ladda ner spel samt program?
Sen hur får jag in åäö på den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-19 23:21
Ursprungligen av Fredrik.an:

Tackar, finns det någon bra sida där man kan ladda ner spel samt program?
Sen hur får jag in åäö på den?

Palm har en sida med tredjepartsprogramvara på sin egen webbplats. Annars finns det ofta på vanliga filarkiv, som Versiontracker och Download.com.

Använder du Grafitti 2, kan du skriva å genom att först göra ett A på bokstavsdelen av grafittiområdet och sedan en ring på sifferdelen. Ä genom att göra först A och sedan två prickar på sifferdelen. Ö genom att göra först O och sedan två prickar på sifferdelen. Allt finns beskrivet i programmet "Grafitti 2" som du har i Palmen. Har du inte grafitti 2, utan Grafitti 1, kan du inte skriva specialtecken med grafitti.
Använder du skärmtangentbordet, kan du hitta alla specialtecken genom att trycka på "Int'l"-fliken.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-21 02:41
Ursprungligen av Rajje:

Har du inte grafitti 2, utan Grafitti 1, kan du inte skriva specialtecken med grafitti.

Nu ljuger du väl? min gamla visor edge kör då inte grafitti 2 men jag skriver specialtecken alldeles utmärkt.

Först skriver jag a, och sen ritar jag en ring motsols från höger (tror jag). Det står i menyn grafitti där man ser hur alla tecken skrivs...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-21 12:49
Ursprungligen av JonesH:

Nu ljuger du väl? min gamla visor edge kör då inte grafitti 2 men jag skriver specialtecken alldeles utmärkt.

Först skriver jag a, och sen ritar jag en ring motsols från höger (tror jag). Det står i menyn grafitti där man ser hur alla tecken skrivs...

Hah, det visste jag inte ... Som jag minns det kunde man i Grafitti 1 inte göra några "kombinationer" eller vad man ska säga. Men jag har aldrig ägt en gammal Palm själv, utan endast tittat på andras, så jag kan ju ha misssat saker.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-06-19 23:41
Ursprungligen av Fredrik.an:

Sen hur får jag in åäö på den?

Swedish Chars

  • Oregistrerad
  • 2005-06-26 11:32
Ursprungligen av frazze:

Tack alla, men detta var då det absolut smidigaste

1
Bevaka tråden