Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När släpps SonyEricssons 3G-mobil K600i?

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-15 17:51

Är det någon som vet när SonyEricsson släpper sin nya 3G mobil K600i ??
och i så fall kommer 3 att erbjuda den??

  • Oregistrerad
  • 2005-04-19 10:23

...kvartal 3 är det sagt...med största sannolikhet kommer samtliga operatörer sälja denna modell...sen vet man ju aldrig om nån operatör kommer köpa ensamrätt under en tid...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-20 14:30

Beställde en K600i från inWarehouse nyss. 22 maj var prel. lev.datum. Men det kan ju bli vad som helst i slutänden... Men hoppas kan man ju.

Det blev betydligt bättre pris på k600 än vad som det har ryktas om tidigare! Tror att jag ska boka en jag med!

  • Oregistrerad
  • 2005-04-24 23:33

SE säger att den kommer efter sommaren. Jag fick klämma lite på en förra veckan och det verkar rätt schysst, bara de får ordning på mjukvaran som just nu lämnar en del att önska.

Samsung släpper en liten 3G-lur snart, med samma format som en GSM. Exeriören påminner om E700, men det mesta är uppdaterat. Håll utkik!

Marcus.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-07 21:19

nån som hört nåt mer om lev-datum?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-05-07 21:53

Jag la beställning på Inwarehouse innan idag, på deras hemsida stod då "Nästa preliminära leverans 9/5"...

//Kidde

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-09 12:18
Ursprungligen av Kidde:

Jag la beställning på Inwarehouse innan idag, på deras hemsida stod då "Nästa preliminära leverans 9/5"...

//Kidde

Idag är datumet borta...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-05-09 15:52
Ursprungligen av KalleG:

Idag är datumet borta...

Nu står det prel. 10/5...

har en "skryt"

  • Oregistrerad
  • 2005-05-09 21:24
Ursprungligen av IDmarcus:

har en "skryt"

Jasså

Intryck?
Bilder?
Ge bort den till mig?

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-05-23 09:17

k600i som test!

Ursprungligen av MsB:

Jasså

Intryck?
Bilder?
Ge bort den till mig?

Kolla in bifogad fil!

Tyvärr är den inte helt klar ännu. Programvaran är lite instabil fortfarande och den synkar inte mot iSync ännu men iallafall jag har den i min hand som testex.

Senast redigerat 2005-05-23 11:17
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-10 15:34
Ursprungligen av Kidde:

Nu står det prel. 10/5...

Och nu står det 11/5! Intressant mönster...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-10 09:11
Ursprungligen av KalleG:

Idag är datumet borta...

Idag igen...

Hoppas att 9/5 stämmer men jag tror inte på det utan mer i juni! Min tjej har sagt att hon vill ha en ny mobil så jag tänkte att hon skulle få en k600 så fort den kommer ut. Verkar vara en trevlig mobil!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-05-07 23:48
Ursprungligen av wrongturn:

Hoppas att 9/5 stämmer men jag tror inte på det utan mer i juni! Min tjej har sagt att hon vill ha en ny mobil så jag tänkte att hon skulle få en k600 så fort den kommer ut. Verkar vara en trevlig mobil!

Man kan ju hoppas, har stämt hyffsat bra med beställda mobiler innan. Vill ha 3G för att surfa med annars är väl inte skillnaden så stor mot K700 som jag har idag (kameran och RDS-radio?) men det är trevligt att priset nu är på en hyffsad nivå, måste ju ha råd att byta vid varje ny modell

Bra test:
http://www.mobile-review.com/review/sonyericsson-k600-en.shtml

//Kidde

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-08 00:47

k600 är en grym lur,, men man kan inte bygga ut minnet på den och det är riktigt trist. Jag tänkte köpa ett 256MB (300:-) el 512MB (500:-) minne till min z800i,, och då får man faktiskt in några låtar utan problem..

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-05-08 01:05
Ursprungligen av Fredric:

k600 är en grym lur,, men man kan inte bygga ut minnet på den och det är riktigt trist. Jag tänkte köpa ett 256MB (300:-) el 512MB (500:-) minne till min z800i,, och då får man faktiskt in några låtar utan problem..

Har väl lyssnat på radion i K700 ett 10-tal gånger, så det spelar det ingen större roll. Har nästan alltid en iPod Photo med mig för den delen, men där kastade jag ut nästan all musik så jag kan ha backup på senaste jobben med mig istället...

//Kidde

Tror inte att vi kommer att se k600 i maj. Blir nog i Juni! Eftersom z800 kom ut nu i maj så väntar dom nog med att släppa k600.

Va snygg den är! Hur upplever du storleken, känns den klumpig eller smidig?

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-05-24 09:12
Ursprungligen av wrongturn:

Va snygg den är! Hur upplever du storleken, känns den klumpig eller smidig?

Jag hae en T610 sedan tidigare och denna är nästa samma mått, 5mm längre men med samma bredd och tjocklek. Den är väldigt lik T-610.
Kameran är HELT OK. 1.3 Mpix ger bra färger och är otroligt lätt att använda. Återkommer när jag vet mer. Har bar testkört en dag...
Har dock problem med nya iSync 2 men dessa problem skall vara lösta till lanseringen...

Jobbigt att den inte hade en minneskortsplats! Om den hade haft det hade den varit perfekt.

Är det någon som har fått K600i än?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-20 22:42

För mig blev det en Z800i och ett 512 minne,, ruskigt nöjd med den telefonen..

/Fred

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-03 12:34

Nu står det inte längre "kommer snart" på SE:s hemsida. Är den att betrakta som släppt då? Vilka handlare har den i så fall hemma?

Ert syfte med K600i?

Ni verkar bara diskutera om K600i som en spännande pryl med funktioner. Det förstår jag men ni verkar inte vara intresserade av videosamtal?? Brukar ni inte använda videosamtal? Ifjol när SE släppte Z1010, så fick mobilen bästa betyg i flera tidningar men den var faktiskt usel på att hantera videosamtal och fungera med videosamtal.

Använder ni ofta videosamtal?? Eller föredrar ni röstsamtal? *undrar*

Greenjuice

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-07-04 00:00
Ursprungligen av greenjuice:

Ni verkar bara diskutera om K600i som en spännande pryl med funktioner. Det förstår jag men ni verkar inte vara intresserade av videosamtal?? Brukar ni inte använda videosamtal? Ifjol när SE släppte Z1010, så fick mobilen bästa betyg i flera tidningar men den var faktiskt usel på att hantera videosamtal och fungera med videosamtal.

Använder ni ofta videosamtal?? Eller föredrar ni röstsamtal? *undrar*

Greenjuice

'
Ingen aning. Jag väntar fortfarande på min K600, har inte 3g på grund av att mobilerna i mitt tycke inte har varit i rätt storlek och folk som ringde mig början lät som Kajsa Anka då och då. Jag var säkert bland dom sista som gav upp NMT 900, men jag vill att saker fungerar även om jag älskar nya funktioner och köper allt nytt, men då parallellt med fungerande prylar...

//Kidde

PS.
Skulle förresten inte spela någon roll, känner/jobbar inte med någon som har 3g-telefon.
DS.

Hur kopplar man upp sig med K600i?

Hej,

Jag har haft en T68i länge och inte haft några problem med att via Bluetooth koppla upp mig med den som modem. (Fast jag fick välja ett modemskript som heter Ericsson Infrared). Nu har jag köpt en k600i och inget fungerar längre. Inte att koppla upp sig (inget händer), inte att skicka sms via Adressbok (inget händer). Det känns tröstlöst. Sony Ericsson har ingen support, Telia vet ej vad problemet är och Apple Support vet ej heller.

Kan det vara så att allt löser sig när den dyker upp på www.apple.se/isync eller handlar det om att jag måste hitta rätt modemskript? Och vilket är det?

Tacksam för tips!

I övrigt är det en fin telefon...

Mvh

David Myhr

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-26 13:42
Ursprungligen av davidmyhr:

Kan det vara så att allt löser sig när den dyker upp på www.apple.se/isync eller handlar det om att jag måste hitta rätt modemskript? Och vilket är det?

Vet inte vilket operativ du kör men i 10.4 har operativet tagit över en del och iSync fungerar lite annorlunde än i 10.3.
Apple vill få ett användarvänligt gränssnitt och SE vill fortsätta med Apple användare men eftersom iSync fungerar som det gör finns inget att göra förrän uppdateringen av iSync vilket ierförsig bör komma snart.
När det gäller t.ex. inställningar för Wap och så är det ingen skillnad mellan k608i och k750i men operativet känner av att det är en k608i och går inte i detta fall att lura...

Ursprungligen av davidmyhr:

Hej,

Jag har haft en T68i länge och inte haft några problem med att via Bluetooth koppla upp mig med den som modem. (Fast jag fick välja ett modemskript som heter Ericsson Infrared). Nu har jag köpt en k600i och inget fungerar längre. Inte att koppla upp sig (inget händer), inte att skicka sms via Adressbok (inget händer). Det känns tröstlöst. Sony Ericsson har ingen support, Telia vet ej vad problemet är och Apple Support vet ej heller.

Kan det vara så att allt löser sig när den dyker upp på www.apple.se/isync eller handlar det om att jag måste hitta rätt modemskript? Och vilket är det?

Tacksam för tips!

I övrigt är det en fin telefon...

Mvh

David Myhr

att använda SE som GPRS-modem.

Kolla på http://www.taniwha.org.uk/ för SE GPRS modemscript tex.

Viktigt att tänka på är att där man skriver in *99# för att ringa skall man istället skriva in opperatörens APN, (Access Point Name)
Kanske hjälper

Mvh

Senast redigerat 2005-08-26 14:01
Bevaka tråden