Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högre värmeutväxling efter nyinstallation

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iBook G4 (1,2 Ghz, 256 MB, 60 GB), har efter en nyinstallation av OS X Panther börjat uppföra sig lite konstigt. Jag har nästan aldrig hört att fläkten går igång tidigare, men nu är datorn helt plötsligt mycket varmare under vänsterhanden och fläkten sätter igång efter en tids användande. Någon som upplevt liknande situation? Kan det ha med installationen att göra?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-06-19 17:19

Kolla i Systeminställningar|Strömsparare.

Kryssa i Sätt hårddisken/hårddiskarna i vila när det är möjligt.

Ursprungligen av Macus:

Kolla i Systeminställningar|Strömsparare.

Kryssa i Sätt hårddisken/hårddiskarna i vila när det är möjligt.

Har inte gjort några ändringar i "Strömspararen" och som standard är det alternativet redan ikryssat. Men tack för tipset ändå....

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-19 17:29

Jag tycker att min ibook 1,2 12'' g4 också blir varmare, fast efter installationen av tiger, om jag har ett par internet sidor upp och msn igång så efter ett tag så går fläcktarna igång, eller bara när man kollar på film och har en internetsida uppe, så sätts fläcktarna igång, vilkent inte brukade hända med panther.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-06-19 17:28

Mitt kryss försvann i samband med Tiger-installationen.

Kolla noga en gång till!

Hårddisken är väl placerad nere till vänster på iBook:en?

Tänk på att sommar vädret har kommit också.

Jag dubbelkollat i Strömspararen och allt är som det ska. Den är inställd på "automatisk". Jag provade att avmarkera alternativet och markera det igen och har startat om datorn. Nu får vi se hur det går. Temperaturen i min lägenhet är inte mycket högre än den var i vintras. Detta inträffar endast när batteriet håller på att laddas. Men jag tycker det vore underligt om hårdisktemperaturen stiger bara för att jag laddar batteriet. Det blir inte så varmt när det laddas...

1
Bevaka tråden