Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tiger på minin?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur funkar det med fläktarna på Mac mini med Tiger? Sitter med en 1,42, 512 och vill inte att samma sak händer som med min pb12" 1,33 (fläktar som aldrig förr).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-06-08 18:41

Morsan kör med Tiger på sin Mini, samma konf som du har... på hennes är det inte någon skillnad som hon har märkt av, men det där verkar vara väldigt individuellt...

Hade hon uppgraderat? Som sagt så är jag inte nöjd med vad som hände min pb12 vid min uppdatering. Den låter väl inte tokmycket, men jämfört med "inte alls" som det var med 10.3.9 är skillnaden stor. Har dock börjat vänja mig (tycka om) lite för mycket vid Tigern, så jag är sugen på att uppgradera även minin hemma.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-06-11 10:29
Ursprungligen av Tomas Svedgård:

Hade hon uppgraderat? Som sagt så är jag inte nöjd med vad som hände min pb12 vid min uppdatering. Den låter väl inte tokmycket, men jämfört med "inte alls" som det var med 10.3.9 är skillnaden stor. Har dock börjat vänja mig (tycka om) lite för mycket vid Tigern, så jag är sugen på att uppgradera även minin hemma.

Ja, det var en uppgradering från 10.3.9

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2005-06-09 19:42

Min Mini (1.25Mhz, 512Mb) låter inte annorlunda än förut. Jag gjorde en uppgradering från 10.3.9.

/Jonas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-09 21:57

Har en 1,42, 512mb mac mini som jag körde innan Tiger kom och har nu sedan tiger släpptes kört med det.
Jag kan helt klart säga att jag inte märker någon skillnad alls i fläktaktivitet.
Fläkten kommer bara igång om man skulle bränna samtidigt som man lyssnar på musik eller redigerar film.
Väldigt nöjd! den är tyst som en mus!

  • Medlem
  • 2005-06-10 18:36

Installerade Tiger på en Mac Mini 1.42, 512 MB ram och jag märker ingen ljudskillnad.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-06-11 10:50

Jag uppgraderade min mini direkt när jag slitit upp den ur kartongen. Tror aldrig jag hört en fläkt igång ens.

Tack för alla lugnande inlägg. Uppgraderade i går från 10.3.9 till Tiger, Arkivera och installera. Har gått bra förutom att vissa Widgets krånglar jämfört med på min pb12" som jag kör på jobbet, men den har väl bättre grafikkort och så. Sen märkte jag i morse att iMovie HD äter upp nästan allt minne, så fort jag vill titta på film på kameran via Firewire, men det problemet har jag postat här http://www.99mac.se/forum/showthread.php?threadid=78620

  • Oregistrerad
  • 2005-06-11 20:54

Kanske lite sent, men det kan ju finnas fler som läser tråden och är samma situation.

Skaffade Tiger pronto (nåja, trots förbokning fick jag mitt ex några dagar efter lansering) och uppgraderade från 10.3.9 med arkivera och installera. Har inte haft tillsymmelsen till problem med Tiger. Allt rullar på finfint på min Mac Mini 1,42 med 1 gig minne.

FrrH

  • Oregistrerad
  • 2005-06-14 15:55

FrrH

Samma här med samma specs..

Känns som man kan ha hur mycket som helst öppet utan att det segar ner med 1GB..
Det gjorde verkligen susen

  • Oregistrerad
  • 2005-06-16 11:56

Kan fläkten gå sönder beroende på vilket operativsystem man har eller vad?

  • Oregistrerad
  • 2005-06-19 12:29

I Min Mini går fläkten igång på högre varv när jag streamar film på internet, samt när jag spelar något av spelen som medföljer tiger. Att den aldrig skulle gå igång stämmer inte alls. Likadant är det för min kompis med samma specs. 1GB ram och 1.42ghz processor

Spelen som medföljer Tiger?

Ursprungligen av governor:

I Min Mini går fläkten igång på högre varv när jag streamar film på internet, samt när jag spelar något av spelen som medföljer tiger. Att den aldrig skulle gå igång stämmer inte alls. Likadant är det för min kompis med samma specs. 1GB ram och 1.42ghz processor

Spelen som medföljer Tiger? Vilka är det??

  • Oregistrerad
  • 2005-06-19 13:10

hmm schack, marble blast och det där dinosauriespelet.

Skall fläkten gå upp när man streamar film på nätet samt när man spelar schackspelet eller marble, eller är min mac defekt?

  • Oregistrerad
  • 2005-06-20 20:12
Ursprungligen av governor:

hmm schack, marble blast och det där dinosauriespelet.

Skall fläkten gå upp när man streamar film på nätet samt när man spelar schackspelet eller marble, eller är min mac defekt?

De där spelen följer med Mac minin, inte Tiger.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-19 16:14

min mini 1.4/512 har blivit segare och mer fläktljudande sen jag gick från 10.3 till 10.4
ska försöka göra en ren installation nån gång

Hur smidiga är effekterna när man kör tiger på minin? Tex vågorna bildas när man lägger till en widget i dashboard.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-20 16:53
Ursprungligen av Michael Larsson:

Hur smidiga är effekterna när man kör tiger på minin? Tex vågorna bildas när man lägger till en widget i dashboard.

Vågorna bildas inte alls på min Mini, tror att man ska ha ett grafikkort med 64 MB minne för att dom ska synas. Annars tycker jag att det flyter på bra med Exposé och Dashboard, har inte så mycket att jämföra med.

1
Bevaka tråden