Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pismo har fått nytt liv

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med en ny lättbytt 100 GB Hårddisk och system 10.3.9 har min Pismo fått nytt liv!
Berättar om detta för att jag tvekat länge med 10an Kunde inte drömma om effekten!

  • Oregistrerad
  • 2005-06-17 06:27

jag har kört 10 på min pismo sedan sommaren 2003.. mestadels jaguar..
nu sitter jag dock med 10.3.9, dock enbart med 192meg ram och det känns verkligen som alldeles för lite.. (vilket det också är.. ) men samtidigt är jag tveksam till att införskaffa mer internminne eftersom datorn är så pass gammal som den är..

vilken spec har du på din?

Ursprungligen av Martin Lundin:

jag har kört 10 på min pismo sedan sommaren 2003.. mestadels jaguar..
nu sitter jag dock med 10.3.9, dock enbart med 192meg ram och det känns verkligen som alldeles för lite.. (vilket det också är.. ) men samtidigt är jag tveksam till att införskaffa mer internminne eftersom datorn är så pass gammal som den är..

vilken spec har du på din?

Kör Tiger på min Pismo

Ram

Ursprungligen av Martin Lundin:

vilken spec har du på din?

640MB SDRAM

Jag med

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-17 21:14
Ursprungligen av kitesurf:

Jag med

Din är mycket coolare än min...

Jag kör också tiger på min pismo. Hur gött som helst. Och snart får den en 550 MHz G4-propp!!!! Återkommer...

Kitesurf, din är fin den med.
Snart spelar vi i samma liga.

Överväger även 1 GB minne och en HD på 5400 varv och 8 MB cache. Har 4200rpm med 2 MB nu, 40 GB.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag kör också tiger på min pismo. Hur gött som helst. Och snart får den en 550 MHz G4-propp!!!! Återkommer...

Spännande, beställer du från daystartechnology?

Ursprungligen av kitesurf:

Spännande, beställer du från daystartechnology?

Nej, från Wegenermedia. De skickar en hel CPU-modul, sen skickar jag tillbaka min. Smidigt. Behöver inte vara utan Pismo, och kommer hur det än går alltid att sitta på minst en fungerade propp.

Köper för övrigt även en Superdrive, och sen skickar jag tillbaka min döda DVD-spelare.
Får 40 dollar tillbaka på den, tror jag. Lite osäkert då den sitter fast i exp.-bay-hållaren; en skruvs huvud är helt rundslitet. :rolleyes:

Ursprungligen av Peter de Voto:

Med en ny lättbytt 100 GB Hårddisk och system 10.3.9 har min Pismo fått nytt liv!
Berättar om detta för att jag tvekat länge med 10an Kunde inte drömma om effekten!

100 GB!!!!!! S*tan!!!! Det var inte dåligt.
100-giggarna funkar alltså i pismon, trevligt att veta....

1
Bevaka tråden