Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tillfälligt Telia 24Mbit

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!
I sommar skall jag bo hos min faster, vilket skall bli väldigt roligt (hon bor i "stan" i jjämförelse med bushen där jag bor nu ). Ett stort problem är att hon inte har bredband eller internet och knappt ens en dator. Därför tänkte jag beställa ett tillfälligt adsl från Telia bara över sommaren. Jag har ett nytt modem från Telia liggandes här hemma.
Jag kollade med Telia vad som gäller med 24Mbit utan bindningstid:
Startavgift: 1195:-
Månadsavg: 449:-
Uppsägningstid 1 mån.

Jag tänkte beställla nu så kommer det i början av Juli, sedan använda det en månad, säga upp det och använda det en månad till (om hon inte vill behålla det vill säga).
Vad tycker folket om min idiotiska idé?
Jag skall bl.a. jobba lite med div. videojobb och grafik på macen och då får jag problem när det inte finns tillgång till the big web.

Så igång med kritiken nu tack!

  • Oregistrerad
  • 2005-06-16 22:38

2093 kr för två månader med bredband är dyrt. Men vadå 24 Mbit är ju 24 Mbit.
Tycker du att du har råd med det så är det bara att tuta och köra säger jag.

Ursprungligen av Perry:

Men vadå 24 Mbit är ju 24 Mbit.

Hehe ja. Sen vet man ju inte om hon har funderingar på att behålla det (hon är faktiskt lite inställd på det) och då kan man ju sätta upp en liten dator i nån garderob senare också. Skall snbacka med henne idag.
Have a nice helg!

  • Oregistrerad
  • 2005-06-17 10:24

Klarar Telia av att leverera det då de säger att de ska leverera det?

Vet inte. På hemsidan står det Leverans kommer ske senast 2005-07-03.
Sen skall man väl inte lita blint på det men min kompis beställde 8Mbit och han fick det exakt en vecka efter att han ringde, så Telia kan vara duktiga ibland också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-17 11:14

Du vet vet säkert redan, men säger det endå. Den är bara 24 mbit ner, max 1 upp.

1
Bevaka tråden