Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PowerBooken beställd - vad väntar?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla
Till slut har jag beställt en Powerbook 15" combo.
Det ska bli enormt kul att få den och prova Mac Os X, Airport och dylikt.
Samtidigt blir man lite orolig när man läser om glappa skärmar, att den dör med jämna mellanrum, utbuktningar på chassit och liknande?
Hur vanligt är det? Har den många problem eller? Har jag köpt ett måndagsexemplar av en BMW?
Jag är egentligen inte så jätteorolig men det vore skoj att höra var Powerbookägarna har att säga.

Det här är ju även en "switch". Jag har varit pc-freak sedan Gustav Vasa var kung. Blir intressant att lära sig ett nytt operativsystem och jag ska återkomma med mina första intryck såfort Apple får a***let ur vagnen och skickar den till mig.

mvh
Andreas

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-16 18:52

Ovanligt. Man hör inte talas om felen på Dell-burkarna eller HP-burkarna för att du inte har communities på samma sätt som vi macmänniskor har. Jag skulle vilja påstå att risken att få ett måndagsexemplar är lika stor när man köper en PC som en mac. Min ena minnesslott dog ju efter drygt ett år men efter hjälp här på forumet gick Apple med på reklamation och kostnadsfri reparation. Det är nog ingen fara, skulle jag tro. Jag rekommenderar ändå starkt att man köper till Apple Care när din garanti snart ska gå ut.

Välkommen till macvärlden för övrigt. Min switch för över ett år sen har övertygat mig om att stanna kvar här.

Ursprungligen av xerent:

Ovanligt. Man hör inte talas om felen på Dell-burkarna eller HP-burkarna för att du inte har communities på samma sätt som vi macmänniskor har. Jag skulle vilja påstå att risken att få ett måndagsexemplar är lika stor när man köper en PC som en mac. Min ena minnesslott dog ju efter drygt ett år men efter hjälp här på forumet gick Apple med på reklamation och kostnadsfri reparation. Det är nog ingen fara, skulle jag tro. Jag rekommenderar ändå starkt att man köper till Apple Care när din garanti snart ska gå ut.

Välkommen till macvärlden för övrigt. Min switch för över ett år sen har övertygat mig om att stanna kvar här.

Hej. Säljs inte Applecaren endast med ny dator?
//Daniel

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2005-06-16 22:35
Ursprungligen av Gurra Aktersnurra:

Hej. Säljs inte Applecaren endast med ny dator?
//Daniel

Går att komplettera med applecare inom ett år från köp. Jag har inte haft några problem med mina kraftböcker, är inne på min andra nu och vänder aldrig tillbaks till mörka sidan;)

Jag har inte haft några problem med min PB 15 SD (1,67 / 1GB) sen jag köpte den. Oftast är det nog så att de som har problem skriver om det, för alla som det flyter på bra för skriver man inte det. Därför kan det uppfattas som att det är mycket.

Grattis till switchen förresten!

Tack för informationen!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-17 19:12

Jag fick erbjudanden om Apple Care-rabatter när min garantitid höll på att gå ut, så det kan löna sig att vänta till den sista månaden ungefär.

1
Bevaka tråden