Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar Warcraft Battle Chest på Mac?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderade på att köpa Warcraft Battle Chest, för att för en nätt summa till slut skaffa spelet, men på Webhallen står det bara PC på den, medan de separata paketen är PC/Mac. Är "kistan" begränsad till PC eller är de bara underinformerade?

Samma sak gäller för övrigt Starcraft-paketet.

(Ja, jag vet att World of Warcraft är nyare och mer inne, men i alla fall, Warcraft 3 kan väl vara kul att ha kört någon gång i alla fall?)

  • Medlem
  • 2005-05-16 16:57

Den fungerar på Mac.

Tack! (Starcraft & Broodwar Expansion också?)

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Tack! (Starcraft & Broodwar Expansion också?)

Battle Chest fungerar på Mac, dock endast genom Classic.

Starcraft och Broodwar fungerar i Mac OS X.

Tror det inte finns ett enda spel som Blizzard tryckt ut på skivor sen 1998 som inte är Mac/PC hybrider, förutom då första utgåvan av Diablo 2. Om du hittar det i en butik så är det nog ganska solklart att du får det funka på en Mac.

  • Medlem
  • 2005-05-17 02:35

Warcraft 3 fungerar utan classic.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-17 08:01

Alla funkar i Mac OS X förutom Diablo 1

Och vem vill spela Diablo 1 eller 2 överhuvudtaget...
Enl mig är det Blizzards sämsta spel genom tiderna ingen som helst intelligens bakom de spelen.
Däremot alla andra spel i lådan gör att man har att göra en massa timmar.

Jag har spelat Diablo 2, och det är lite 80-tal över det, speltekniskt. Dvs det liknar föregångaren (!) till NetHack. Grafiken är en annan sak så klart.

Dvs jag håller med Mattias, det är inte mycket hjärna, bara ett ständigt bankande. Sådant ledsnar man på.

WarCraft 3 fungerar utan några som helst problem till OS X och till Diablo 2 samt StarCraft finns det OS X installerare att ladda ner från Blizzard's hemsida.

Att Diablo 2 är ett dåligt spel håller jag definitivt inte med om. Så sjukt många timmar har jag inte lagt ner på något annat spel. Repetivt kanske, men det finns ett enormt djup, massa speltimmar samt en sjukt bra story.

Jo, jag fick min Mac Mini idag, leverarat från Applestore. Som den trogna anhängare av WarCraft jag är, så vill jag ju spela mitt favoritspel även på min underbara Mac. Det funkar jättebra, ända tills att jag ska hosta ett spel via LAN. Då hoppar den bara tillbaka till lobbyfönstret när man har deklarerat att man vill hosta. Varför gör den såhär mot mig?

vilket warcraft är det detta gäller? WarCraft 3? med expansion?

testa att uppdatera till senaste versionen genom att gå in på battle.net i huvudmenyn och kolla om det hjälper.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-16 14:44

Jag har haft några liknande problem med andra spel... Kolla så att:

1) Du inte har fildelning på

2) Warcraft mappen ligger i Applications mappen

3) Du är uppkopplad till ett nätverk (inte för att jag tror att det är ens möjligt att göra en sådan miss )

4) Du inte har några läskiga moddar/addons installerade...

1
Bevaka tråden