Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker program för att spela in video i spel

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-05-28 17:08

Tja!
Kan någon tipsa mig om vilka software jag kan andvände för att record:a när jag spelar.
Sitter med en PowerBook G4 1,5ghz 1000ram 128 video
Hade tänkt å spela in action scener from world of warcraft.

Server: Zenedar
Horde
Alias: Muerta

Jag har förtydligat rubriken i ditt inlägg. Läs mer här:
http://www.99mac.se/forum/announcement.php?f=91

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-29 00:48

Jag söker också ett bra program för det... Jag tror dock att jag kan ha funnit lösningen i och med Tiger... En av nyheterna i Tiger är att man kan spela in video via Quicktime. Väldigt behändigt eftersom inspelningarna drar väldigt lite processorkraft. Som du kanske vet finns det ett program som heter Usb cam som gör att man kan använda en usb kamera med iChat. Nu kommer det roliga, det finns ett program till USB-cam som gör så att man kan visa sitt skrivbord istället för vad kameran ser. Jag är inte helt säker men om USB-cam+add-on funkar med Quicktime borde det gå att få ett ganska hyfsat inspelningsprogram... Har dock inte testat än... USB-cam och kostar tyvärr pengar (9$) men om man är lite *host* kreativ kanske man kan fixa det ändå...

USB-Cam
ScreenBroadcasting

Edit I: OK det verkar som att man inte behöver USB-cam i den senaste versionen... Men däremot kostar den senaste versionen 10$

Edit II: Jag testade precis demot av Screenbroadcasting med Unreal Tournament 2004. Resultatet blev sådär... Kvalitén blev betydligt bättre än många andra program jag har testat men FPS:en var alldeles för dåligt även på en PowerMac G5 2.0Ghz... I morgon när jag kommer hem till bredbandet (sitter på gården med 56k modem just nu) kan jag ladda upp filmen på min iDisk så kan ni få se... Det går att se vad det är man vill visa men det är inget man kan klippa ihop till en cool pvp film... Nepp...Som det är nu, är det fortfarande "Webkamera riktad mot skärmen" som gäller för mig...

Senast redigerat 2005-05-29 01:16
  • Medlem
  • Piteå
  • 2005-05-31 16:13

Finns det inget liknade q3's inbyggda videoexporterare till wow?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-31 22:46

Jag sökte runt på lite forums och kom fram till att "snapz pro" är det bästa sättet att spela in film i spel (tom en moderator på Worldofwarcraft.com sa det.). Kostar lite pengar men det finns inget att göra åt...

Jag använder Snapz Pro X och det är absolut det bästa jag provat. Värt varenda krona. Funkar bra till alla behov.

  • Medlem
  • 2005-06-02 10:46

Snapz Pro X rockar ! Har precis köpte det och det funkar helt suveränt, tack för alla tips.

När får vi se filmerna då?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-02 17:48

Ja jag skulle också gärna vilja se hur resultatet blir...

  • Medlem
  • 2005-06-03 11:38

Borde vara klar inom 1-2 veckor.

  • Medlem
  • 2005-06-15 23:28
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-16 14:27

hm... Filen verkar inte finnas...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-16 16:24

Hej,

nån som vet om det finns nåt liknande program för windows?

Tänkte spela in lite snygga CS headshots

mvh
b0bben

1
Bevaka tråden