Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur bra fungerar 3G i Göteborg?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

God afton,

Jag har fallit för Motorola E1000 och skulle kunna tänka mig 3G. Det jag undrar är då;

1. Hur bra fungerar 3G i till exempel Göteborg?
2. Switchar telefonen smidigt över till 2G där 3G inte finns?

Finns det några direkt stora anledningar att inte skaffa 3G?

(Tacksam för svar från folk med uppdaterad 3G-koll. Inte folk som använde 3G för ett år sedan)

Tack!

Jag var på besök i Göteborg i påskas och jag hade med mig min z1010. Under min tid där så hade jag inga problem med täckningen, det fanns 3g täckning på de områden jag befanna mig i och de va Redbergslid, city och hönö. Min operatör är 3.

Ursprungligen av benjaminlarsson:

God afton,

........
2. Switchar telefonen smidigt över till 2G där 3G inte finns?

........

Tack!

Jag skaffade min Z800 för en månad sedan och är helnöjd. Åkte nyligen mellan Uppsala och Arlanda (40 min med bil) och pratade i mobilen hela tiden (non-stop - ett långt röstsamtal). Samtalet bröts aldrig, även om mobilen hoppade mellan GSM (Vodafone's nät) ocg 3G (3's nät).

Jag tror mycket av den kritk som 3 fått utså kan förklaras av sämre förstagenerationslurar, men nu är tiden inne att hoppa på tåget som jag ser det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-15 16:54

En god vän till mig har det och funkar alldeles utmärkt i stan, bor i Vasa.
Men ute på landsbyggden säger han att det är mkt ovanligt med 3G (tror han har vodafone).
Plus att e1000 är en riktigt het lur, killer-display!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-15 17:23

Har haft 3G i ett drygt år nu och jag har inte haft några problem. Fin 3G-täckning i Stockholm där jag bor samt på de flesta andra ställen jag varit på. Hade full täckning i Björkliden

Telefonen växlar annars smidigt mellan 3G och GSM när 3G-täckning saknas.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2005-06-15 17:55

Fungerar rätt bra

Vet inte nåt om täckningen i göteborg men jag har en Motorola a925 och den fungerar riktigt bra. Enda haken är att Tre (3) inte verkar ha roamingavtal med telia vilket är en av dom få som har bra GSM täckning utanför centralorterna. MAO vissa leverantörer har dålig täckning. Å andra sidan så använder jag inte tre i telefonen nu utan nöjer mej med en 2G leverantör då den största anledningen till att jag skaffade telefonen var att den har GPS och att ha nåt att leka med.

Synkprogramvara m.m. till macen verkar dock vara problem, iallafall för a925.
Någon som vet nåt om det?

Har inte forskat så mycket sen Tiger så om nån vet nåt så skriv en rad.

På det hela taget är jag nöjd med telefonen. Kör man inte GPS så är batteritiden acceptabel, mao laddas över natten. 1 extra acc följer med så man har så man klarar sej om det behövs.

Verkar vara kass med stöd för iSync. Får bli en billig beg. K700i tills vidare så kanske det blir 3G till hösten

E1000s display är helt elsicko, sjukt bra

  • Medlem
  • 2005-06-15 22:37

3G - Tre Check

SE z800i Check

Täckning Check

Har haft 3G-telefon i snart ett år i Göteborg och allt funkar finfint.
operatör: Tre
telefon: LGu8110 och SE z800i

I början var det lite sådär med uppkopplingen när man skulle ringa upp någon. Det var inte alltid som ringningen tog på första försöket. Ibland kopplade det inte upp så man behövde ringa upp en gång till. Inga egentliga bekymmer men det var lite irriterande. Hände inte varje gång men någon gång då och då. Problemet har avtagit på senare tid.

Tre hävdar att det var näten som inte funkade riktigt i början plus att telefonen (LG'n) inte var den mest förlåtande.

Nu med SE z800:an har det inte hänt. Åtminstone inte än.

Avbrutna samtal har jag nog inte varit med om. Inte vad jag kommer ihåg just nu iallafall.

1
Bevaka tråden