Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det någon bildskärmsswitch?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är inte intresserad av att ansluta två skärmar "samtidigt" utan vill bara kunna skifta mellan två skärmar. Den ena skärmen är min vanliga skärm via DVI och den andra är min TV via en DVI->S-Video. Lite jobbigt att hela tiden behöva lossa och skifta bildskärmskablarna när jag vill titta på en film på TV:n så det borde väl finnas en switch så att man med en knapptryckning kan skifta mellan dessa?

Vad finns det för att fixa detta?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-06-14 09:18

Kallas för KVM-switch, kolla på Dustin efter en sådan.
Denna klarar DVI: http://dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010069355

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-06-14 09:41
Ursprungligen av Creops:

Kallas för KVM-switch, kolla på Dustin efter en sådan.
Denna klarar DVI: http://dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010069355

VARNING FÖR DENNA SWITCH!!

Jag köpte den först och upptäckte till min (och säljarens) fasa att bildskärmskontakten i switchen satt så trångt att man inte kunde få in apples kontakt. Låter otroligt men är sant!!

Fick i stället tag på en DVI-switch som heter ATEN Master View CS-1762. Funkar klockrent.
Jag köpte från Macforum i Gbg men de flesta lär väl kunna få tag i den.

/Bauer

Bauer: Vad kostade den?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-06-14 11:19
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Bauer: Vad kostade den?

Någonstans runt 2000:- + moms har jag för mig

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-06-14 13:11
Ursprungligen av Bauer:

VARNING FÖR DENNA SWITCH!!

Jag köpte den först och upptäckte till min (och säljarens) fasa att bildskärmskontakten i switchen satt så trångt att man inte kunde få in apples kontakt. Låter otroligt men är sant!!

Fick i stället tag på en DVI-switch som heter ATEN Master View CS-1762. Funkar klockrent.
Jag köpte från Macforum i Gbg men de flesta lär väl kunna få tag i den.

/Bauer

Har aldrig använt den, kollade bara efter en med DVI kontakt.. synd att den inte fungerade för dej.

Ursprungligen av Creops:

Kallas för KVM-switch, kolla på Dustin efter en sådan.

KVM är för att köra med samma tgb, skärm och mus till två datorer. Vad jag vill göra är tvärt om - två skärmar att kunna växla emellan på en dator.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-14 21:23

Har du en PM G5? I så fall kan du koppla i en ADC->DVI-adapter i adc-porten och jacka i din DVI-monitor där. Sedan ansluter du den medföljande DVI->SHVS-adaptern i DVI-porten och kopplar i tvn. Sen kan du ju välja vilken monitor (tvn) som ska användas vid uppspelning av film.

Ursprungligen av rhesus:

Har du en PM G5?

Antagligen, med tanke på valet av forum...

Värre med svar på frågan - EyeTV eller liknande för USB eller FW-porten är det enda jag kan komma på!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-06-15 11:04

Förr i tiden fanns det små boxar man kopplade på VGA utgången och dom splittrade upp signalen till en VGA och en S-VHS signal.
Vad dom heter har jag glömt, det var för länge sen.

Hade tänkt mig något liknande för DVI dock.

Googla efter DVI Splitter. Det ger dig två DVI utgångar, en för skärmen och en som du får sätta en adapter på till tv'n. Dyr lösning.

1
Bevaka tråden