Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OpenGL Texturer

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är helt grön på OpenGL så jag har följt tutorials som jag hittade: CocoaGL

Har dock lite problem med alla tutorials som innehåller texturer
Det blir bara "blurr" av dem eller så åker de ihop med varandra och liknande, trots att jag följer anvisningarna till punkt och pricka

De verkar skrivna för 10.2 Jaguar, någon som vet något bättre sätt att ladda texturerna eller om man måste skriva på annat sätt under Tiger??

Kollat i exempel filerna som följer med osx/xcode?

(har inte heller meckat så mycket med OpenGL)

nehe open gl tutorials , har glömt av vad urlen är.

Där finns det en tutorial om hur du sätter upp ett projekt i opgen gl och sedan en 40 lektioner i det mesta open gl relaterade..

M

  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-15 12:57
Ursprungligen av m.dahlstrom:

nehe open gl tutorials , har glömt av vad urlen är.

Där finns det en tutorial om hur du sätter upp ett projekt i opgen gl och sedan en 40 lektioner i det mesta open gl relaterade..

M

http://nehe.gamedev.net/

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-16 10:41
Ursprungligen av Dolleman:

...
De verkar skrivna för 10.2 Jaguar, någon som vet något bättre sätt att ladda texturerna eller om man måste skriva på annat sätt under Tiger??

Det är ingen skillnad för hur man laddar texturer i någon OS X version sedan 10.0.0 ..
Troligen är dina problem baserade på att den bild du laddar in via Cocoa inte stämmer överens med det bildformat du anger när du laddar upp bilden som texture o OpenGL.
För enkelhetens skulle spara om bilderna som okomprimerade RGB bilder i TGA format. och har GL_RGB som bild format så borde du inte kunna få några som helst problem

1
Bevaka tråden