Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bugg i Toast 6.1

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om jag matar in en vanlig ljud-CD för att göra en image av den för att sedan bränna den med Toast 6.1 så blir kopian helknasig. Det blir samma antal spår men alla är samma! Spår 1 lägger upp sig i exempelvis 11 upplagor. De är också olika långa och slutar plötsligt med en störning.
Om jag lägger originalet i en extern brännare/läsare och bränner direkt med den interna så blir det som det ska.
Är det någon annan som råkat ut för samma sak?

Jag har sett liknande problem när jag brände mp3er till CD, det var i Toast eller Jam.
Då kom filer med som jag inte ens hade inkluderat.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2005-06-13 16:04

Vad är det för fel med att använd disc copy funktionen i Toast

Ursprungligen av onnyt:

Vad är det för fel med att använd disc copy funktionen i Toast

Det gjorde jag först och då blev det likadant som när jag gör en image. Om jag kör med originalet i en extern drive och bränner på den interna funkar det dock.
Innan 6.1 gick det bra att göra som man ville.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2005-06-14 05:18

Hmm, jag sitter på 6.0.7 och där funkar det. Alltså skall man inte uppgradera då. Inge kul när programtillverkarna försöker att leka polis. Det är nog dags att spara någon gammal maskin med gamla system och program på så att man har lite spelrum och kan göra som man vill.

Jag hade 6.0.9 innan 6.1, den funkade inte med Disc Copy i Tiger, den kunde inte "unmounta" skivorna, det var därför jag uppgraderade.
I det här fallet tror jag inte att Roxio försöker leka polis, jag är säker på att det är en bugg.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2005-06-14 19:59

Jag kör Panther. Kan det bero på det kanske?

Toast 6.1.1 släppt nu. Någonting med bränna ljud är fixat:

Toast 6 Titanium v6.1.1
Includes all previous version 6 updates, in addition to:
Resolves an issue with poor performance due to QuickTime 7.
Resolves an issue with burning audio disc images.
Resolves an issue with the "Toast It" contextual menu.
Can now correctly create a DVD Music Albums with a large number of tracks.
...

Tack för det, då var jag inte ensam om problemet med audio-skivor.

1
Bevaka tråden