Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Video av MacIntel

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-13 17:19

Sägs att det är Tiger på en Dell!
Men det mesta går ju att fejka numera:
http://rssmac.altervista.org/video/

  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-06-13 17:30

Bättre grafikkort hade nog inte skadat
Undra hur användbart det är nu, saknas ju en del apps osv, å andra sidan finns redan ppc-emuleringen där? Fast lär ju inte vara lika bra som det är om ett år?
Verkar inte som wärschgossarna där jag är har fått tag på någon x86-version, så frågan är ju hur pass spridd den egentligen är, om det nu ens är sant, men det är väl inte helt otroligt med tanke på att de visst sålde 2-4000 system, så någon kanske fick för sig att prova på en annan pc.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-13 18:00

Med den där hastigheten är det nog PearPC, testade det själv innan jag skaffade mig mac. Segt men kul ett tag

Ser ut som om dom har använt en PB 1400c och klistrat på Dell lappar med tanke på prestandan!

  • Oregistrerad
  • 2005-06-13 18:18

Vnc...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-13 18:35

Det är VNC!!!

Sen så finns det väl inget stöd för ATI eller nVidia eller mycket annan hårdvara till OSX x86 ännu!? för
DevKit burken stödjer väl endast Intels egna integrerade GPU med Core Image om jag förstått allt rätt,, så då undrar man hur det ska funka på alla PC maskiner..

jag kan ha fel...

  • Oregistrerad
  • 2005-06-13 21:35

Jag tror det är VNC, spotlight var alldeles för snabbt för PearPC.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-14 01:57

Vad ska man tro om den här filmen då ?

Ser ut att flyta på väldigt bra. Men... det vore lätt att göra en fejk genom att bara köra något screen capture program på en snabb mac och sedan köra det i fullskärm på en pc...

  • Oregistrerad
  • 2005-06-14 08:45
Ursprungligen av ceder:

Vad ska man tro om den här filmen då ?

Ser ut att flyta på väldigt bra. Men... det vore lätt att göra en fejk genom att bara köra något screen capture program på en snabb mac och sedan köra det i fullskärm på en pc...

Såg ju bättre ut, men de ä nog ändå fejk...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-14 03:07

Tror att det blivit lite av en grej att försöka få folk att tro att det finns ett OSX x86 på nätet.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-14 11:38

Så länge Quartz extreme får stöd av grafikkortet (Open GL är en standard..) så kan det nog flyta på ganska bra i gränssnittet.
Att rosetta bara emulerar G3, gör att skillnaden mellan en mer eller mindre snabb CPU
inte heller kan vara så särdeles stor, med ordentligt med internminne så..

Slutsats: Tror mycket väl det kan vara på riktigt faktiskt.

1
Bevaka tråden