Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto-biblioteket borta

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

har ett litet problem med iPhoto. När jag skulle öppna programmet här om dagen så fick jag ett felmedelande som sa att det inte fanns något bibliotek och ifall jag ville skapa ett nytt.
Har sedan dess letad överallt men kunde inte hitta det. Det är omkring 10 Gig som finns på datorn men går inte att hitta. Även min screensaver är borta men konstigt nog är bakgrundsbilden på desktopen kvar (Trots att jag har tagit bilden ifrån iPhoto). Har även försökt att leta på bildnamnen min utan resultat.

Är det någon som har en idee vad som kan ha hänt?

Tack så jättemycket på förhand för hjälpen.

/David

Så kan det gå om man kör med en dator och tillhörande OS och från framtiden

Senast redigerat 2005-06-11 01:39
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-06-11 01:53

Nödvändiga frågor:
- Har du kikat i mappen Bilder i din hem-mapp efter mappen "iPhoto Library"?
- Har du möjligtvis skapat en ny användare (nytt användarnamn)?
- Har du möjligtvis ändrat namn på din hem-mapp?
- Finns bilderna alltså kvar på disken borde de gå att hitta om du har behörighet att söka i den mapp de finns.
Om du inte gjort några ändringar i ditt användarkonto, prova reparera behörigheter, skivverktyg etc.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-13 20:03
Ursprungligen av davidschreiner:

Även min screensaver är borta men konstigt nog är bakgrundsbilden på desktopen kvar (Trots att jag har tagit bilden ifrån iPhoto).

Låter som ditt bildbibliotek är rostat.. Vet ej tyvärr varför dock verkar det borta.
Att skrivbordsbilden finns kvar går att förklara då den cachas i Library mappen..

Men vad har detta att göra med OSX på Intel?

Jag flyttar tråden...

/glemme

Hej

Har råkat ut för exakt samma sak på en MacBook. Bibilioteket är tomt och bilderna kan inte hittas någonstans.

Någon teori?

1
Bevaka tråden