Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmen på Imac G5 2.0 Wide

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-13 11:12

Sitter å funderar på att inhandla "nya" iMac G5 2.0 20" WideScreen.

Ska användas främst till Formgivning och bildhantering. Hur pass bra är skärmen för just bildhantering/ställning av bilder? Fixar den det jobbet?

Jag och någon annan med mig ger inte mycket för Apples skärmar överhuvudtaget...Men andra är inte fullt så pessimisstiska.

Sök lite på forumet så hittar du vad som har sagts om detta ämnet.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-13 13:04

Tills nyligen var Apples skärmar i 20"-30" segmentet bland de bästa man hittade på marknaden. Ville man ha bättre fick man nöja sig med mindre skärmar från andra tillverkare. För att gämföra apples skärmar måste man gämföra dem på ett rättvist sätt. Däremot lär iMac 17" inte ha nån bra skärm. Eftersom den är sämre än 20" iMac i allafall gällande betraktnings vinkel. Men det har kommit skärmar nyligen, kommer inte ihåg av vem, som hade 24" upplösningen var samma som apple 23" om jag kommer ihåg rätt. De hade kontrast värde på 1000:1 och inte som Apples 400:1. Ljusmängden candela överträffade Apples väl, kommer inte ihåg värderna. Och hastigheten gray to gray eller nån annan form var 12ms. Apples är mellan 16-25 kommer inte ihåg exakt.

  • Medlem
  • 2005-07-11 13:38

förklaring tack –

Ursprungligen av juanito:

Tills nyligen var Apples skärmar i 20"-30" segmentet bland de bästa man hittade på marknaden. Ville man ha bättre fick man nöja sig med mindre skärmar från andra tillverkare. För att gämföra apples skärmar måste man gämföra dem på ett rättvist sätt. Däremot lär iMac 17" inte ha nån bra skärm. Eftersom den är sämre än 20" iMac i allafall gällande betraktnings vinkel. Men det har kommit skärmar nyligen, kommer inte ihåg av vem, som hade 24" upplösningen var samma som apple 23" om jag kommer ihåg rätt. De hade kontrast värde på 1000:1 och inte som Apples 400:1. Ljusmängden candela överträffade Apples väl, kommer inte ihåg värderna. Och hastigheten gray to gray eller nån annan form var 12ms. Apples är mellan 16-25 kommer inte ihåg exakt.

Hej,

termen "gray to gray" - är det något som du kan förklara närmare?

1
Bevaka tråden