Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad gör du just nu?

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kort fråga: Vad gör du just nu?

Själv sitter jag på 23:e våningen på Holiday Inn i Guangzhou. Powerbook 12" framför mig och bredband på rummet. Har ätit chicken Tikka Masala till middag och drack ett par Tsingtao öl. Ska jobba vidare med 99mac i någon timme till och sedan blogga i någon timme så att jag kommer ikapp.

Sitter och säljer min PowerMac samt skickar iväg familjen (2xFöräldrar, 2xSyskon) till Grekland.
Huset för mig själv i en vecka - paaaaartttyyyyyyyyyy

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-06-12 14:43

Rensar ogräs i trädgården, försöker få liv i en nybliven student samt packar för en tripp till Taurusbergen i veckan som kommer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-12 14:43

Väntar på att lillasystern ska anlända så att vi kan börja spela in en låt åt en kanadensisk producent. Det har skjutits fram gång på gång, men nu är det dags

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-12 15:03

Är hemma hos föräldrarna i Göteborg. Njuter av solen på balkongen med min powerbook. Lyssnar på japansk pop, surfar på nätet och äter massor med godis!

Sitter på kontoret och återhämtar mig från en lång helg med både mina och sambons föräldrar, respektive fruar och män, ungar och allt stök med uppblåsbara gästsängar, gigantiska diskberg och sånt som ingår.
Otroligt efterlängtad denna söndag kan jag lova
Det ska bli härligt att sjunka in i CAD-programmens lugna pixelvärld.

Sitter på balkongen ute i förorten och lyssnar på fiskmåsarna, andas pollen och bloggar...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-12 15:26

Spelade GTA Vice City tills nu...

Har precis bakat och ätit en god äpple-/toscapaj.

Mmm....

  • Oregistrerad
  • 2005-06-12 15:42

Har just hasat mig upp ur febersängen för att byta film samt kolla om det har hänt nåt spännande i Macvärlden idag.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-06-12 15:45

Laddar upp inför sista nattpasset för helgen med toksurfning.

Ursprungligen av MacJake:

Laddar upp inför sista nattpasset för helgen med toksurfning.

Vad gör man när man toksurfar? Många tabbar samtidigt och flera skärmar?

Har varit och simmat. Kom hem och ska jobba med sajten lite med Grandmaster B.

  • Medlem
  • 2005-06-12 16:18

Har precis städat rummet och sitter nu och myser vid min iMac, tror faktiskt att jag ska ta moppen till bensinmacken för att hyra en film..

Jag sitter och funderar på om jag ska sluta med ni vet vad den 1 juli.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-06-12 16:22

Yes, toksurfande innebär många flikar. Massor av mac- och formel1sajter + blocket och tradera. Mycket zappande blir det.
Tyvärr har jag bara en skärm på 15".

Jag gjorde en liten krönika om hur man kan använda 99mac smartare. Nu ska jag sammanställa lite bilder från Computex och blogga.

Modererar 99mac. Somliga måste ju slava för att andra ska kunna njuta.

Ursprungligen av leonardo:

Modererar 99mac. Somliga måste ju slava för att andra ska kunna njuta.

Det märks att du sliter - bra jobbat!

Får väl skicka över en bild som uppmuntrar till framtida stordåd:
http://martin.bjornstrom.se/china2005/pics/babushka.jpg

LOL @ Björnström

Samtidigt som jag surfar på Internet samt lyssnar på musik på familjens stationära PC så arbetar jag även med en update till den lokala fotbollsklubbens hemsida på mitt Dasslock. Jag tar även en paus i musiklyssnandet ibland och spelar lite Rome Total War (har alltid gillat strategispel)
Samtidigt försöker jag komma på något att göra i sommar (förslag?)

Senast redigerat 2005-06-12 21:51
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-12 21:48

Installerar om Windows XP på min syrras PC, vilken gång i ordningen vet jag inte längre. Hur kan människor använda detta system?

  • Medlem
  • 2005-06-12 22:21
Ursprungligen av hugg:

Installerar om Windows XP på min syrras PC, vilken gång i ordningen vet jag inte längre. Hur kan människor använda detta system?

Köp en mac till syrran! Det kommer löna sig för dig, istället för att installera Windows Xp kan du ju göra något konstruktivt, surfa på 99an, kolla apples senaste keynote eller kanske bygga drömdatorer på Apple Store...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-13 02:05

Jag har spelat lite orgel, synt, etc med tangentbordsklaviaturen i GarageBand – det kan jag sysselsätta mig med i timmar trots att jag egentligen inte kan spela ... Vet ej varför det är så kul ...

Sedan sitter jag mest här i min ensamhet och skriver meningslösa saker på diverse forum ... Lever mitt olyckliga konsumentsamhällesliv precis som det är meningen att jag ska ... Är förkyld och torr i munnen för att jag måste andas genom den hela tiden ...

Nu ska jag se vad det finns för kul i iTunes-biblioteket som jag inte har hört på länge ...

Ursprungligen av Björnström:

Kort fråga: Vad gör du just nu?

Letar efter mitt pass... vilket jag gjort exakt hela dan.

Ursprungligen av Kriss Abens:

Letar efter mitt pass... vilket jag gjort exakt hela dan.

Vart ska du åka?

- Jag har vaknat, käkat frukost och ska väl ge mig ut på stan ett varv. Checkade in på Cathay Pacific igår kväll (48 timmar före flighten kan man checka in via internet och välja bra stolar) och har en dag kvar här i Guangzhou. Fick höra att dom 200kr jag lagt på en jättesnygg LV-väska till Maria tydligen var minst en hundralapp för mycket...(talade med en erfaren inköpare vid frukosten).

Funderar på om man ska börja spela Golf. Jag är inte riktigt typen som spelar Golf men pappa sa alltid "Hade jag spelat Golf hade jag varit chef nu" när jag var liten Man kan ju köpa Callaway helset med bag och Big Bertha drivers för under 2000kr här så...hmm...man kanske skulle passa på?

En fascinerande grej med att surfa från Kina är att det finns gott om sajter som är blockerade - ett exempel är Google News som inte går att nå härifrån (övriga google fungerar såvitt jag har märkt).

Just nu sitter jag på jobbet och väntar på att bryggaren skall färdigställa dagens första kopp kaffe. Vaknade som vanligt vid 5-tiden så det är dags för lite påfyllning av det svarta (eller brunsvarta) guldet nu

  • Medlem
  • 2005-06-13 08:40

Sitter med dagens första kopp kaffe framför datorn och försöker vakna.... Mannen nyss rymt till jobbet. 8månaders-vilden flyger runt i sin åkstol och öppnar lådor, välter stolar och kör över storasysters fötter. Tur man har Ipoden att stoppa in i öronen.
Ska nu vidare till Applestore, mannen har äntligen kommit på att hemma-nätverket ska bestå av enbart mac. *halleluja* Hittills har det bara varit jag som switchat. Men nu har min Ibook och Panter smittat av sig tillräckligt. Så nu ska här inköpas 2 st Imac. Bara frågan vilken storlek. En 20" och en 17" eller kanske två 17". Tål att fundera på.

Skall snart börja dagen med en stor kopp vuxenvälling "Kaffelatte" försöker smälta intrycken av helgens release av BF2 Demon och tillika spelande av den, den 23 släpps den skarpa versionen och det måste sägas Dice har lyckats återigen.

BF hade och har en underbar spelkänsla och BF2 har det med men ett scenario som får en att tappa hakan och ytterligare en dimension i och med att man kan spela som Commander och squad leader.

Nu är det bara att se sig om efter en klan att spela med eller mot.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-13 12:06

Vaknar upp och är förkyld och hes ... Försöker harkla mig, men det går sådär ...

Ska nog göra kaffe snart ... Eller kanske lunch ...

Bevaka tråden