Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är RadTechs [Power]Sleevz nog?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om en RadTech Sleevz (de har bytt namn på produkten PowerSleevz nyligen) tillsammans med en ScreenSavRz är nog för att skydda en 15" PowerBook. Jag har funderat på att köpa en Crumpler-väska innan jag köper en PowerBook, men det blir ju en till väska att släpa på... Jag har nämligen en 35/40 liters ryggsäck som skolväska sedan innan.

Alltså: tror ni att det är nog bra för en PowerBook att ligga i en ryggsäck tillsammans med böcker, pärmar etc. om den har ovanstående produkter för att skydda den, eller behöver jag en riktig datorväska också?

  • Oregistrerad
  • 2005-06-11 15:30

Jag skulle inte vara nöjd med det skyddet...satsa på en separat dataväska, eller kanske ännu hellre en dataryggsäck med ett särskilt fack för din dator, där ryms även dina skolprylar

Ursprungligen av donper02:

Jag skulle inte vara nöjd med det skyddet...satsa på en separat dataväska, eller kanske ännu hellre en dataryggsäck med ett särskilt fack för din dator, där ryms även dina skolprylar

OK. Då kanske det blir en McBains Love Child L eller en Booq PowerSleeve 15: är de bra?

  • Medlem
  • 2005-06-11 23:33

Jag har använt bärbara macar i 6 år nu och alltid haft en mindre skyddande väska till datorn och sedan stoppat denna i min vanliga ryggsäck. Funkar prima! Ingen ser att man går omkring med saker för 25 000 kr, vikten fördelas enormt mycket bättre än med axelväskor (hur kan man köpa en sån?) och skyddet är helt tillräckligt. Nuvarande datorväska är en Booq PowerSleeve 12.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-12 08:55

Kan bara instämma med Ma.
Jag har sjäv hittat rejäla postrade inlägg till min bärbara, och sedan haft med dessa + dator i valfri ryggsäck.

Jag har använt både Ortlieb och Haglöfs notebooks 'böcker', och det har funkat hur bra som helst. (ledsen, hittade ingen bild på haglöfsvarianten).

Ursprungligen av Ma:

Jag har använt bärbara macar i 6 år nu och alltid haft en mindre skyddande väska till datorn och sedan stoppat denna i min vanliga ryggsäck. Funkar prima! Ingen ser att man går omkring med saker för 25 000 kr, vikten fördelas enormt mycket bättre än med axelväskor (hur kan man köpa en sån?) och skyddet är helt tillräckligt. Nuvarande datorväska är en Booq PowerSleeve 12.

Tror du en Sleevz är nog, då? Eller ska jag satsa på en McBain's Love Child L? Den är ju rätt slimmad den också...

  • Medlem
  • 2005-06-14 01:09

Enligt vad jag kunnat hittat på nätet så har McBains väska öppningen på långsidan (som på en portfölj/axelväska) - Booq PowerSleeve (som alltså inte är som det tunna tygfodral som RadTech Sleevz är, Booq PowerSleeve är en väska) har öppningen på kortsidan (underlättar då datorn tas upp när PowerSleeve ligger i en ryggsäck). Så det beror på vilken väska du tänker bära datorväskan i?

Ursprungligen av Ma:

Enligt vad jag kunnat hittat på nätet så har McBains väska öppningen på långsidan (som på en portfölj/axelväska) - Booq PowerSleeve (som alltså inte är som det tunna tygfodral som RadTech Sleevz är, Booq PowerSleeve är en väska) har öppningen på kortsidan (underlättar då datorn tas upp när PowerSleeve ligger i en ryggsäck). Så det beror på vilken väska du tänker bära datorväskan i?

Jag har en 40L Fjällräven Campus Ace (http://www.fjallraven.se/spring2005/sv/27056.htm)... Jo, jag vet att Booqs väska är en riktig datorväska - och den ser verkligen ut som en datorväska, vilket kan ses som ett problem om man inte vill bära den i en annan väska; och det är det som är fördelen med McBain's Love Child L - den ser ut som en helt vanlig axelväska.

Är problemet med datorväskor som ser ut som datorväskor verkligen så stort?

  • Medlem
  • 2005-06-14 13:27
Ursprungligen av thurfjell:

Jo, jag vet att Booqs väska är en riktig datorväska - och den ser verkligen ut som en datorväska, vilket kan ses som ett problem om man inte vill bära den i en annan väska; och det är det som är fördelen med McBain's Love Child L - den ser ut som en helt vanlig axelväska.

Är problemet med datorväskor som ser ut som datorväskor verkligen så stort?

Problem och problem... Jag kan bara tala för mig och mina bekanta - men vi tycker det är bra när man inte skyltar med innehållet för mycket. Min ryggsäck (Fjällräven Campus Ace 30 l) avslöjar inte vad som finns inuti. Powersleeve med sin öppningsplacering passar bra i ryggsäck - det går snabbt att plocka upp datorn.

Oavsett vad du bestämmer dig för, här köps Booq´s väskor billigast:
http://www.transaction-one.com/stores/news_stories_view.do?pubID=4109&redirect=true

Ursprungligen av Ma:

Problem och problem... Jag kan bara tala för mig och mina bekanta - men vi tycker det är bra när man inte skyltar med innehållet för mycket. Min ryggsäck (Fjällräven Campus Ace 30 l) avslöjar inte vad som finns inuti. Powersleeve med sin öppningsplacering passar bra i ryggsäck - det går snabbt att plocka upp datorn.

Oavsett vad du bestämmer dig för, här köps Booq´s väskor billigast:
http://www.transaction-one.com/stores/news_stories_view.do?pubID=4109&redirect=true

OK. Tack! Den är billigare på Macoteket...

  • Medlem
  • 2005-06-14 22:51
Ursprungligen av thurfjell:

Den är billigare på Macoteket...

Nja, knappast - Booq PowerSleeve 12:

Booq EU store/nätbutik: 492 kr (inkl allt) - leverans till din dörr.
Macotekets nätbutik: 536kr + ca 100 (frakt)= 636 kr (levereras till Posten)

...om man som jag köper den via postorder. I butik blir skillnaden mindre.

Ursprungligen av Ma:

Nja, knappast - Booq PowerSleeve 12:

Booq EU store/nätbutik: 492 kr (inkl allt) - leverans till din dörr.
Macotekets nätbutik: 536kr + ca 100 (frakt)= 636 kr (levereras till Posten)

...om man som jag köper den via postorder. I butik blir skillnaden mindre.

Macotekets kaka hade fått krupp och ändrat tillbaka till exkl. moms... Sorry!

PowerSleeve15 verkar intressant - du har alltså en sådan och får in den i din Campus Ace 30 utan problem? Hur många pärmar/böcker/kollegieblock går in tillsammans med den?

  • Medlem
  • 2005-06-14 23:23

Nu har ju jag Powersleeve 12... Men i Campus ace 30L går 12:an, fyra tjocka böcker, mapp med kollegieblock (4 cm tjock), matlåda, vattenflaska, stora hörlurar och strömadapter ner. Testade detta under några veckor i våras och det är fullt möjligt, om än något tungt... Testade med min gamla datorväska (som är något större än PowerSleeve 15) och då ryms en tjock gaffelpärm och datorväska plus utrymme kvar för bok, block, strömadapter och annat.

En detalj jag inte riktigt vant mig vid på Fjällräven Campus ace 30L är dess "svängda" dragkedja för huvudfacket, är mer van vid Haglöfs Tight och dess mer raka variant.

Ursprungligen av Ma:

Nu har ju jag Powersleeve 12... Men i Campus ace 30L går 12:an, fyra tjocka böcker, mapp med kollegieblock (4 cm tjock), matlåda, vattenflaska, stora hörlurar och strömadapter ner. Testade detta under några veckor i våras och det är fullt möjligt, om än något tungt... Testade med min gamla datorväska (som är något större än PowerSleeve 15) och då ryms en tjock gaffelpärm och datorväska plus utrymme kvar för bok, block, strömadapter och annat.

En detalj jag inte riktigt vant mig vid på Fjällräven Campus ace 30L är dess "svängda" dragkedja för huvudfacket, är mer van vid Haglöfs Tight och dess mer raka variant.

Jo, dragkedjan tar ett tag att vänja sig vid, men jag tycker att det är en riktigt bra ryggsäck. Det enda problemet jag har med min är att det helt enkelt går in för mycket grejer i den - den blir tung full. Bra då att den har vadderad höftrem... Det blir nog en PowerSleeve15 - jag får den för 480:- i USA. Jag har släkt i USA som kommer hit i slutet av sommaren, de har nog inget emot att ta med en sån...

Tack för hjälpen!

Kan det här vara av intresse tro?
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=20399

Ursprungligen av CUBErt:

Kan det här vara av intresse tro?
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=20399

De får inte plats i min ryggsäck... ;o) Jag har läst det testet några gånger. Tack ändå!

1
Bevaka tråden