Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac G5 härdsmälta

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-06-11 21:36

Tänkte jag kunde dela med mig av shocken jag fick ifredags när jag kom hem från jobbet.

Ibland har jag autostart/shutdown under dagen för att kunna komma åt min dator från jobbet. Kom hem efter jobbet och det luktar bränd elektronik. Går till datorn och den är brännhet och helt tyst. Skärmen är släckt, ingen fläkt snurrar. Börjar med att hålla startknappen intryck för att göra en säker avstängning. Det funkar inte så enda lösningen blir att dra ur nätsladden.

Öppnar datorn och låter den svalna helt. Startar nu om datorn som faktiskt går igång men ovanligt tyst. Fläkten till processorn snurrar inte. Det hörs bara ett repeterande klickljud varannan sekund.

Efter lite koll på Apple supportsidor ser jag att nedre fläkten är en sånt byte som jag kan göra själv. Laddar ner pdf'en och börjar pilla lite för att få loss fläkten. Går inte enligt beskrivningen. Testar ändå en ny uppstart och hör att fläkten går igång. Sedan dess har den funkat.

Troligtvis bör jag byta ut fläkten.

Har nån varit med om nått liknande tro?

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-06-11 21:40

Shit, jag hade fått hjärtinfarkt! Hoppas den överlever.

-- Patrik

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-11 22:27

Scary :/

1
Bevaka tråden