Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slött med Airport Express

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-10 20:19

Min uppgraderade chello (chello medium; 8 mbit) fungerar tillfredsställande med kabel, men trådlöst med Airport Express, avstånd 3 meter, går det hopplöst segt att ta sig in på en domän. Väl inne på domänen går det kvickt värre.

På Macoteket fick jag rådet att via administratörsverktyget under "internet" slå över till manuellt och fylla i DNS-servrarnas adresser. Mmmmm, det hjälpte inte vidare värst. Nå´n som är smartare än så??

//hasse

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-06-11 16:11

Jag kan tyvarr inte hjalpa dig, men jag kan saga att jag upplever exakt samma problem med min Airport Express. Har inte lyckats lista ut varfor det ar sa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-20 14:14

Fixat via apple support

Gå in under Systeminställningar/Nätverk; under "Visa" - välj Nätverksportinställningar. Klicka och dra AirPort till positionen längst upp. Bocka av övriga.

//h

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-20 21:44

Enligt supporten (Apple) letar datorn efter aktuell port, i mitt fall "AirPort", och kollar då i tur och ordning de ikryssade "Internt modem", "Bluetooth", "Ethernet" och "Firewire" innan "AirPort" till sist hittas eftersom den grundinställningen ligger längst ned på listan. Det gjorde att det tog upp till 15-20 sekunder att komma in på t.ex. dn.se för mig. Väl inne på domänen gick det undan. (PB 15' 1,67; Tiger - Chello kabelmodem, 8 Mbit).

Problemet (grundinställningen) kan möjligen bero på Tiger. Vet inte hur det ser ut i tidigare OS. En annan bov i dramat kanske var att jag aldrig konfigurerade min Express från början, jag bara kopplade in och började surfa. Jag fick rådet av Apple att göra en konfiguration via Program/Verktygsprogram/AirPort inställningsassistent.

//Hasse

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-06-20 22:54

Tack! Det här har irriterat mig i flera månader! Jag har bara testat litegrann än så länge men det verkar fungera bra! Tack för tipset!

Jävlar i gatan, det hjälpte! Otroligt.

1
Bevaka tråden