• Medlem
  • Ronneby
  • 2005-06-11 08:52

Eller rættaresagt min klantighet. Anvænde "What Size" før att sortera lite i datorn och kunna rensa bort sådant jag inte længre behøvde. I mappen "Filmer" hittade jag en fil som inte hørde hemma dær och jag besløt mig før att kasta den. Markerar filen och sæger åt programmet att kasta den, får upp varningsrutan "Ær du sæker... och læser inte speciellt nog och trycker JA eftersom endast filen ær markerad. Ser att hela mappen børjar att kasseras, blir rædd och trycker Apple+Q før att snabbt avbryta.

Filmerna ær gjorda i iMovie och de finns fortfarande dær. Quick Time-filmen som blir fungerar fortfarande men ær utan ljud, dock kommer jag inte åt projektfilerna længre. Dubbelklickar jag på en projektfil får jag svaret att den ligger i papperskorgen och måste återføras innan den kan anvændas. Tittar i papperskorgen och æven dær finns en exakt uppsættning av de filmer som finns i mappen Filmer. Førsøker återføra dem men får inte fram det alternativet, dra upp dem ur papperskorgen med resultatet att jag nu får dubbletter av alla filmer men ingen går att spela. Alla hænvisar till att filmerna ligger i papperskorgen och måste återføras innan jag kan anvænda dem.
Har provat att reparera skivorna utan resultat.

Tips på vad jag kan prova hærnæst? Filmerna ær mycket viktiga før mig eftersom inte ens grundmaterialet finns kvar længre så de går inte att gøra om.

/ Helene