Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LaCie D2 extreme Bigdisk 400-500GB?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon klåfingrig eller nyfiken web-kompis, som vet vad Lacie har stoppat i sina större externa diskar.

Funderar över: LACIE D2 500GB EXTREME BIGDISK FW800/400.

Två st Hitachi 250Gb skulle jag tro, det fanns inga andra 250Gb diskar att tillgå då Lacie släppte sin serie stora och större externa diskar.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-10 22:18

hmm.. det måste väl innebära att diskarna e stripade? o om användaren inte kan ställa in det så att båda diskarna syns var för sig, så innebär det väl att det är hårdvaru-raid? vilket i förlängningen innebär att om man öppnar lådan o tar ut domdär futtiga 250gb-diskarna o petar i ett par hyggliga 400gb diskar, så får man altså i slutändan en 800gb-disk (effektiv lagringsyta på typ 700 gb)
eller har jag fel?

Nope du har rätt.

Funderade också i dom banorna då jag inte fick storlekar och accesstider att stämma, när jag jämförde olika diskar och fabrikat.

Hoppades på Hitachi eller Seagate.

Lustigt vad slö i tanken man är ibland. Helt riktigt! Har inte Hitachi en 500GB disk ute i hyllorna, så 1TB i hyfsat format.

PS: Kika på ( www.ioraid.com ) de har en disk med hårdvarukryptering och ganska tåligt skal, för er som önskar en lite hemligare disk.

Själv så är det "snabb" bildhantering som är intressant, så jag gissar Lacie D2 blir en bra kompromiss. Kanske man Raidar 2 stycken senare, om det inte dyker upp någon smidig ock någorlunda överkomligt alternativ.

1
Bevaka tråden