Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var är iBook-uppdateringen då?

Tråden skapades och har fått 117 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vad hände med Ibookuppdateringen då? Törs man beställa en?
Kommer de uppdatera först nästa år med en Dothan?
Vafan hände egentligen. Var helt tvärsäker på att det skulle komma en när jag följde keynote men icke då... Sluta käka svamp o ge mig en uppdaterad Ibook så jag kan skicka in beställningen som ligger på skrivbordet.

Ursprungligen av Code Red:

Vad hände med Ibookuppdateringen då? Törs man beställa en?
Kommer de uppdatera först nästa år med en Dothan?
Vafan hände egentligen. Var helt tvärsäker på att det skulle komma en när jag följde keynote men icke då... Sluta käka svamp o ge mig en uppdaterad Ibook så jag kan skicka in beställningen som ligger på skrivbordet.

Du skulle ju aldrig köpa Intel..?

Ursprungligen av statemachine:

Du skulle ju aldrig köpa Intel..?

Kommer inte göra det heller. Men en G4 kan jag slå till på.
Jag vet att de kommer att uppdatera den så fort jag har min i handen. Ja, ja, skriver på imorgon då så att ni andra som tänkt beställa Ibook kommer att få den uppdaterade om 2 veckor.

  • Medlem
  • 2005-06-07 23:18

Väntade också på en ibook upd under keynoten... Skall man vänta tills september och Paris nu då eller ska man beställa den nuvarande ibooken? Behöver verkligen en ny laptop tills i sommar, men ja har tyvärr inte råd med en powerbook.

Vad tycker ni? Köpa ibook nu, eller vänta tills september?

  • Medlem
  • Falun
  • 2005-06-07 23:33

vill oxå köpa en ibook men skulle gärna vilja ha ett bättre grafikkort...
inte lust att vänta till hösten bara för att kanske få en dugligt grafikkort :|

Ursprungligen av twlgt:

Väntade också på en ibook upd under keynoten...

För det första var den en utvecklar-keynote vi snackar om. Apple brukar inte så vitt jag vet lansera konsumentprodukter på WWDC. Därför var det ologiskt redan från början. Men sen, för det andra, så var det dessutom helt fel tillfälle nu när Jobs släppte denna [väte]bomb i macvärlden som Intelbytet är. Det var liksom inte läge för en "one more thing" och dra till med en ny iBook.

Däremot tror jag att iBooken fortfarande är pågång. Kanske först i Paris, men mycket möjlig före det eftersom de redan nu ligger efter jämfört med den väldigt regelbundna uppdatering de tidigare haft av iBook. Förhoppningsvis är det något mer än bara en liten "speedbump", kanske bättre skärm, ny utformning eller så.

Jag tänker köpa en i(ntel)Book när de kommer ut!

Ursprungligen av statemachine:

Jag tänker köpa en i(ntel)Book när de kommer ut!

Det lär dröja minst ett år. Men har du inte bråttom så...

Ursprungligen av Adrian B:

Det lär dröja minst ett år. Men har du inte bråttom så...

Nej, jag kan vänta två år... behöver ingen dator, tänker köpa den för att det blir kul att ha när den kommer...

Jag har ingen lust att vänta ett år minst på en laptop jag behövde förra veckan.

Kommer alla Apple utan intelprocessorer blir värdelösa sen, jag menar
då kommer dom nya programmen inte att fungera på dom?

Ursprungligen av gsandlund:

Kommer alla Apple utan intelprocessorer blir värdelösa sen, jag menar
då kommer dom nya programmen inte att fungera på dom?

Vissa kommer säkert att inte fungera, men alla de "gamla" program kommer funka precis som vanligt... men tänk också att det blir tidigast om ett år och troligen om två år att Intel-iBook kommer...

Ursprungligen av markisevil:

Vissa kommer säkert att inte fungera, men alla de "gamla" program kommer funka precis som vanligt... men tänk också att det blir tidigast om ett år och troligen om två år att Intel-iBook kommer...

Det är väl två lösningar, dels så kommer det att emuleras G4-G5 i nästa uppdatering men prestandan blir väl så där, sen så hoppas Apple att programtillverkarna ska släppa PPC-versioner av alla program till OS X men det är ju inte säkert.

Jag personligen kommer väl att använda ibooken i 2 år och sen får man se. Jag skulle inte som företagare byta ut hela maskinparken från X86 till PPC i dagens läge.

Ursprungligen av gsandlund:

Kommer alla Apple utan intelprocessorer blir värdelösa sen, jag menar
då kommer dom nya programmen inte att fungera på dom?

Du kan vara helt lugnt i att utvecklare kommer att stödja båda plattformarna för en bra tid framåt. När de väl anpassat programmen för "universal binary" stödjer de ju båda plattformarna och det är ju bara att fortsätta på den vägen då. Det vore ju affärsmässigt dåligt beslut av en programutvecklare att avstå från att stödja de miljontals macar som redan används idag.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-09 13:24

Har apple inte nån konferans i Boston?

Desutom, måste alla apple prudukter komma på nån mässa? Vad jag vet så fick varken iMac 2 eller powerbook 2 nån mässa. Är jag helt ute och cyklar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-09 14:38
Ursprungligen av adzam 1:

Desutom, måste alla apple prudukter komma på nån mässa?

Nä, jag hoppas du har rätt. Om man just sagt att intel-Mac är framtiden så vill man nog inte ägna en mässa åt att lansera en ny iBook/Powerbook med buller och bång. Men jag hoppas att det kommer en (sista) uppdatering snart. Det är liksom dags. Och de bör ju inte släppa en uppdaterad PPC-laptop precis innan de ska släppa en intel-laptop. Då blir ju PPC-laptopen lite döfödd.

Ursprungligen av Code Red:

Jag har ingen lust att vänta ett år minst på en laptop jag behövde förra veckan.

Varför beställde du den inte förra veckan då? Apple kommer säkert med en ny och uppdaterad iBook, men det var liksom inte läge att lansera den på WWDC.

När är svårare att sia om, men absolut kommer det komma ytterligare iBook-modeller med Powerp under huven.

Men behöver du en nu - köp.

Ska beställa en idag. Så ni andra som funderar kan beställa om 2 veckor när uppdateringen lanserats.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-08 17:37

Aahh.. nu får Apple skärpa sig och leverera nya iBook och mini bums

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-09 23:48

skit oxå, hade ju LOVAT min kusin att det skulle komma en ny ibook i måndags. ack så fel man fick. vet inte hur man ska göra nu, han vill ha en ny dator inom 1 månad å jag vill inte kränga "gammal" dator åt honom. han kommer ju få helt fel bild av apple isf.

så, när tror proffstyckarna här att nästa uppdatering kommer?

Ursprungligen av h0ax:

skit oxå, hade ju LOVAT min kusin att det skulle komma en ny ibook i måndags. ack så fel man fick. vet inte hur man ska göra nu, han vill ha en ny dator inom 1 månad å jag vill inte kränga "gammal" dator åt honom. han kommer ju få helt fel bild av apple isf.

så, när tror proffstyckarna här att nästa uppdatering kommer?

JAg har precis skickat in min beställning och har ibooken om 1-2 veckor. Så om 2 veckor+1 dag kommer uppdateringen.

Ursprungligen av h0ax:

skit oxå, hade ju LOVAT min kusin att det skulle komma en ny ibook i måndags.

Det var ju dumt att lova något sådant när det inte fanns något som talade för att det skulle komma just då (snarare tvärtom)...

  • Oregistrerad
  • 2005-06-11 18:44

Jag beställde en ny iBook idag.

Det lär ju inte vara en massiv uppdatering som kommer ändå.

Ursprungligen av DrRotmos:

Jag beställde en ny iBook idag.

Det lär ju inte vara en massiv uppdatering som kommer ändå.

Antagligen lite bättre grafikkort som gillar Tiger bättre. Kanske aningens snabbare prolle.

Jag funderar på om de väntar lite o kör en kombinerad uppdatering med powerbook så det inte blir som i höstas ett tag då skillnaden var minimal men priset diffade 5000 (12").

  • Oregistrerad
  • 2005-06-17 13:38

Precis, det lär inte komma något förrän det kommer ny PB.

Ursprungligen av DrRotmos:

Precis, det lär inte komma något förrän det kommer ny PB.

Fast det borde det. PowerBook uppdaterades för 4,5 månader sedan. iBook uppdaterades för 8 månader sedan.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-17 18:14
Ursprungligen av Adrian B:

Fast det borde det. PowerBook uppdaterades för 4,5 månader sedan. iBook uppdaterades för 8 månader sedan.

Men samtidigt så blir de allt för lika i prestanda igen, om iBook uppdateras före Powerbooken. Jag tror inte att iBooken kommer att uppdateras på ett par månader...tyvärr.

Mvh

Ursprungligen av donper02:

Men samtidigt så blir de allt för lika i prestanda igen, om iBook uppdateras före Powerbooken. Jag tror inte att iBooken kommer att uppdateras på ett par månader...tyvärr.

Ah, ja det skulle väl kunna vara det i så fall, ett "politiskt" beslut så att säga.

Fått min igår så nya ibooks kommer väl på måndag.

Bevaka tråden