Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac & Mobil

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-07 16:25

När man idag köper en ny nalle så kan man kallt räkna med att
alla finesser så som mp3-spelare och kamera etc är inkluderade.
Vad man också kallt kan räkna med är att du INTE kan koppla upp dig mot din
Mac via usb för att lägga över låtar, bilder, ringsignaler eller kontakter.

Om någon vet hur man kan kringgå detta utan att behöva använda
djävulens redskap PC (eller virtual pc) så är jag tacksam för all hjälp.

Om alla dessa rykten om iPhone ändå vore sanna så skulle ju livet
va betydligt mycket enklare och snyggare.
Fantasin får flöda lite här:
Hur skulle man kunna vara utan en vit, genomskinlig, silver & svart eller färgglad liten nalle som ser ut som en vikbar iPod med iTunes, iPhoto(megapixelkamera) och stöd för 3G och då således iMovie-samtal?

Tyvärr kommer det nog inte att hända än på mycket länge oavsett rykten och fantasier.

Eller?????

Köper du en Sony Ericsson med bluetooth är detta inget problem. Jag har själv en P900 och min sambo en T630. Båda telefonerna syncade med hjälp av iSync. Kalender, Adressbok, Att göra lista.

Filer förs enkelt över med hjälp av Skicka Fil i Bluetooth menyn i OS X.

Någon USB kabel behövs inte vilket är skönt.

Ursprungligen av mrsandin:

Köper du en Sony Ericsson med bluetooth är detta inget problem. Jag har själv en P900 och min sambo en T630. Båda telefonerna syncade med hjälp av iSync. Kalender, Adressbok, Att göra lista.

Filer förs enkelt över med hjälp av Skicka Fil i Bluetooth menyn i OS X.

Någon USB kabel behövs inte vilket är skönt.

En fråga som min pappa bad mig fråga här:

Han har en P910 som han försöker synka med sin iMac Globe (Panther) via bluetooth. Han säger att han har följt instruktionerna i handboken till punkt och pricka - ändå rapporterar macen "hopparning misslyckades" när han försöker.
Nån som vet vad felet kan vara?

Jakob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-08 00:20

Jag har just köpt en Sony Ericsson 750i och lyckas inte heller koplla den till Macen via USB. Så jävla svagt av SE som skickar med drivisar till PC, men inte till Mac. Har försökt köra över Virtual PC men misslyckats. Får nu sitta och lägga över låt för låt via Blåtand. Assegt!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-02-07 16:49
Ursprungligen av JaiL:

När man idag köper en ny nalle så kan man kallt räkna med att
alla finesser så som mp3-spelare och kamera etc är inkluderade.
Vad man också kallt kan räkna med är att du INTE kan koppla upp dig mot din
Mac via usb för att lägga över låtar, bilder, ringsignaler eller kontakter.

Om någon vet hur man kan kringgå detta utan att behöva använda
djävulens redskap PC (eller virtual pc) så är jag tacksam för all hjälp.

Skaffa en Sony Ericsson så har du inte det problemet (inte med nyare modell åtminstonde). Har själv en V800. USB-anslutning finns, men spontant så känns BlueTooth smidigare.

  • Medlem
  • 2005-02-07 18:53

Visst går det att synca många mobiler med macen, man gör det som sagt via iSync och Blåtandsmenyn i Mac OSX.
Här är en lista över de mobiler som fungerar att synca via Apples iSync http://www.apple.com/isync/devices.html

Finns mobiler från Sony Ericsson, Nokia, Motorola, Siemens mm som går att synca via iSync.

K750i behöver inga USB-drivisar till Mac. Det är bara att plugga in och en ny enhet dyker upp på skrivbordet. Problemet är bara att det ger kernel panic hos många macar. Hoppas Apple fixar buggen snarast.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-08 00:34

Inte fasiken dyker den upp på mitt skrivbord, men det kanske beror på att jag sitter med 10.2.8. Vad är kernel panic?

1
Bevaka tråden