Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac följer WWDC

Tråden skapades och har fått 125 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av tobot:

Kommer Apple's hårdvara(moderkort etc) runt Pentiumprocessorerna att ha fördelar mot vanlig PC-standard, eller vad tror ni?

Det skulle ju vara tragiskt om det bara var PC-hårdvara med vackert mac-skal.

Ja och nej. Apple är ju inte bunden till ATX-standarden som alla andra är vilket gör att de kan vara lika kreativa som tidigare.

Men sen finns det en mängd högkvalitativa moderkort som erbjuder olika finesser och prestanda så det finns både för och nackdelar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-08 00:23
Ursprungligen av Code Red:

Ja och nej. Apple är ju inte bunden till ATX-standarden som alla andra är vilket gör att de kan vara lika kreativa som tidigare.

Men sen finns det en mängd högkvalitativa moderkort som erbjuder olika finesser och prestanda så det finns både för och nackdelar.

Ok, det hade ju varit bra om Apple kunde klämma ur mer prestanda med lite egna tricks. Annars ser jag ingen fördel att köpa mac för en eventuell switcher (OS X borträknat såklart!).

  • Oregistrerad
  • 2005-06-08 00:24
Ursprungligen av tobot:

Ok, det hade ju varit bra om Apple kunde klämma ur mer prestanda med lite egna tricks. Annars ser jag ingen fördel att köpa mac för en eventuell switcher (OS X borträknat såklart!).

Men osX kommer ju bara att kunna köras på en mac ju!
Det är väl anledning nog...

Ursprungligen av tobot:

Ok, det hade ju varit bra om Apple kunde klämma ur mer prestanda med lite egna tricks. Annars ser jag ingen fördel att köpa mac för en eventuell switcher (OS X borträknat såklart!).

Det är processorn som bestämmer vilken buss och vilka minnen som stöds. Apple har en begränsad chans att kräma ur mer än andra PC-tillverkare.

Kollar man benchmarks mellan olika moderkort (samma cpu) så är skillnaden marginell.

Ett exempel (dock AMD men man ser hur lite det skiljer sig när det gäller olika moderkort):
http://www.tomshardware.se/motherboard/20050601/sli_moderkort-12.html#applikationer

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-06-08 00:20

Jag tror personligen att Intels Mac-version kommer att använda sig av DRM, Palladium eller vafan dom nu kallar det...det som Steve Jobs lovade omvärlden att han aldrig ska stödja.

Men jag tror iaf att vi kan utesluta P4´an i Mac iom att Intel har beslutat att sluta utveckla vidare på Netburst-teknologin

Tråd stängd

Då WWDC är avslutat stänger jag tråden och hänvisar till de många ämnesspecifika diskussioner som pågår just nu, bland annat i våra Intel-inside och OS X för Intel-underforum.

Ett antal otrevliga inlägg i tråden som bryter mot våra riktlinjer har raderats och de ansvariga medlemmarna har stängts av temporärt.

Bevaka tråden