Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ni som har Qtek S100 Se hit!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-06-07 23:21

hejhej!
Funderar på att skaffa en Qtek S100 eller en P910i så jag har lite frågor om S100an.

Vilka program är ett måste att ha?
Hur är ljudet vid mp3 lyssning?
Hur länge räcker batteriet när man lyssnar?
Finns det nes/snes emulatorer?
Vart skaffar man isof det och roms till det? (Har självklart orginalen redan)
Kan man använda vanliga hörlurar?
Hur mycket minne bör jag köpa till?
Kan man peka direkt på skärmen med fingrarna eller är penna ett måste?
Är den ngt att ha eller ska jag skaffa en P910i istället?

tack på förhand.

1. En smaksak. Finns inga måsten, men Agilemessenger(icq/msn/etc. i ett) och Calendar+ är ett par freewareprogram som är bra.
2. Sägs vara bra. Har själv ej testat.
3. Vet ej
4. Ja
5. Vet ej
6. Ja, med en converter från 2,5 till 3,5 plugg (tror det är dom måtten)
7. Beror ju helt på vad du ska lagra på den. Bara du kan svara på den frågan. Programmen är små så just för den delen behövs inget extra direkt.
8. Det går utmärkt att peka med fingret bara. Stora tydliga siffror om du exempelvis ska slå nummer.
9. Tycker det är en kanontelefon/handdator som har det mesta. Inget strul alls hittils. Har ej testat P910.

Rekommenderar PocketPC Freewares där du hittar en massa freewareprogram. Alla betygsatta och oftast med Screenshots.

  • Medlem
  • 2005-06-08 00:14

Jag har också en s100, som jag hittills är mycket nöjd med. Med pocketmac syncar den smärtfritt med Macen dessutom.

Ljudet på mp3 är bra, men det kan vara läge att ladda ned en bättre mp3-spelare än Windows Media Player, eftersom den inte har EQ för finjustering av ljudet. De medföljande lurarna är helt OK.

Jag har 1GB SD, för mp3:or. Det är väl typ det man vill lagra, så du får väl tänka till hur mycket musik du vill ha med dig. Batteriet räcker nog i runt fem-sex timmar för mp3... kanske mer, jag vet inte faktiskt.

Penna behövs för annat än telefon, för skärmen är ganska komprimerad.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-06-08 01:06

en sak som jag alltid har undrat är hur länge man kan se på video-filer i den? i standardkvalité (om det nu finns någon sådan) och med "rätt" upplösning.

någon som har testat?

  • Medlem
  • 2005-06-08 14:13
Ursprungligen av cba:

en sak som jag alltid har undrat är hur länge man kan se på video-filer i den? i standardkvalité (om det nu finns någon sådan) och med "rätt" upplösning.

någon som har testat?

Jo det vore intressant att veta faktiskt
Det lutar lite mer åt S100an nu.

1
Bevaka tråden