Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två datorer en bt-mus/tangentbord

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-07 22:36

Jag har köpt mig en mac mini som server men också som videospelare kopplad till teven. Jag har änligen fått en bra bild och ljud, nu är det styrningen som är nästa problem.

Jag styr min G5a med samma blåtandstangentbord och mus som jag vill kunna styra minin med. G5an har bt-adapter som går att rycka när jag vill sluta styra den, men hur får jag minin att förstå att den då ska styras utan att behöva göra en omstart? Minin har inbyggd bt.

Måste jag köpa extra mus/tangentbord bara för detta?

Snacka om problem...

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-06-14 22:49

Är det inte bara att parkoppla pryttlarna till Minin?
(har inte testat själv, men gissar att det faktiskt är så enkelt)

  • Oregistrerad
  • 2005-06-14 22:54

Visst är det så, men då tappas parkopplingen med G5an och det krävs en omstart för att den ska börja leta efter en ny mus och så tar det en stund, hela processen tar säkert 4 minuter mer än vad mitt tålamod klarar. Samma när jag ska byta tillbaka igen.

Och eftersom mac minin ska mest stå som server så ska den alltid stå på, annars skulle jag kanske kunna stänga av en i taget, men jag vill alltså aldrig stänga av minin.

Tyvärr klarar jag mig inte med bara en mus med vlc, det går inte att komma tillbaka till efter helskärmsläge...

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-06-14 23:33

Fråga: Går det ha parkoppling mellan ett tillbehör och två datorer samtidigt?
Isåfall: Blåtand on/off på datorerna.

Fast hur ska man kunna stänga av/sätta på blåtand om man inte har tangentbord?
Hmm... *kryper tillbaka till tänkarverkstaden*

1
Bevaka tråden