Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Får inte kontakt med FW-Porsche

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-06-05 22:43

Jag har en fwhd, en LaCie Porsche 250 Gb, som inte varvar upp när man slår på den, den syns inte i Finder och den innehåller en massa musik. :eek:

Jag hade den på en G3 b/w med Panther men skulle jobbe med den på annat håll så jag kopplade in den i en PB med Tiger. Då sa den först att den inte kände igen skivan och att den ville formatera. Jag ignorerade det och hoppades på att den skulle dyka upp. Men den syns inte ens i Skivverktyg, vare sig i Panther eller Tiger sedan det första felmeddelandet.

Musiken är inte oersättlig eftersom det är sånt jag rippat från egna skivor, men det var i alla fall runt 11.000 låtar...

  • Oregistrerad
  • 2005-06-05 23:39

Det här låter som ett jobb för DiskWarrior. Glöm inte att du måste ha version 3.0.3 för att kunna köra i Tiger.

  • Medlem
  • 2005-06-05 23:42

jag har Panther på två datorer och Tiger på en. Bara för att disken har använts med Tigern behöver jag väl inte 3.0.3 för att fixa den?

(uff, nån som har en gammal DW att sälja...? )

  • Medlem
  • 2005-06-06 21:13

I dag har jag kört DW 3.0 på jobbet. DW känner att det händer nåt med fw-sladden när jag kopplar in den, för den meny där man väljer skiva att laga blir grå. Men när den har scannat blir det bara den inbyggda hd:s kvar i menyn... Vad är detta?

1
Bevaka tråden