Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Olika hårdvara i iMac G5 rev. B

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är själv inne på min andra iMac g5 rev b (den första hade trasig skärm när den levererades) och jag upptäckte att hårdvaran skilde sig rätt rejält mellan de två jag fick även om specifikationerna är desamma.
Annat hårdisk-fabrikat, annat dvdrw-fabrikat och det största av allt: olika processor-versioner!

Undrar därför lite vilken hårdvara folk har fått i sina. (om jag är den enda med äldre processor blir jag lite sne).

Själv har jag en iMac G5 20" med följande komponenter:
Machine Model: PowerMac8,2
Boot ROM Version: 5.2.5f1
CPU:
CPU Type: PowerPC G5 (3.0)
CPU Speed: 2 GHz

Optisk läsare:
PIONEER DVD-RW DVR-K04L

Hårdisk:
Capacity: 233.76 GB
Model: Maxtor 6B250S0

  • Oregistrerad
  • 2005-06-05 22:26

Jag har samma fast en Matshita-brännare. Låter lite skumt=) Pioneer vet man ju att det är fina grejer i alla fall.

EDIT: jag såg att jag har en WDC hårddisk

  • Oregistrerad
  • 2005-06-05 23:09

Apple tar de komponenter som finns tillgängliga för tillfället och som uppfyller kravspecifikationen. Det blir olika varje gång.

Ursprungligen av ghazban:

(om jag är den enda med äldre processor blir jag lite sne).

Och precis vilken skillnad tror du det ger? Det är ju löjligt att bli upprörd över en sån sak.

Jag kanske inbillar mig men det känns som att den "nya" (med processorversion 3.0) har vissa prestanda-relaterade problem (videouppspelning hackar till då och då) som den "gamla" (med processorversion 3.1)

Hur spelar t.ex. apples h.264-klipp (720p) på era burkar för på min hackar det till då och då iaf på serenity-trailern. http://www.apple.com/quicktime/hdgallery/

har inga problem med den.

1
Bevaka tråden