Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränna musik och film med Mac?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2005-06-05 13:35

Hej
Jag är ganska ny med mac och undrar vad jag ska använda för program för att bränna cd.
Fungerar t.ex. Nero eller vad?

  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-06-05 14:03

Toast heter det program som är allenarådande som brännarprogram kostar dock en del pesetas, så varför inte använda iTunes för musik och Apples egna inbyggda brännarprogram för t.ex filmer, data m.m.

Det bror helt på hur du menar. Om du vill bränna t.ex. mp3 filer till en vanlig ljud-CD skulle jag rekomendera iTunes. Om du menar att du bara vill lägga ljud eller filmfilen på en CD, mata då bara in en tom CD och välj "Visa i Finder" i dialogrutan som kommer upp. Sen lägger du bara till det du vill bränna på skivan som om det var en hårdisk, när du matar ut den får du frågan om du vill bränna.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2005-06-11 17:42

Tack för svaren men det är inte problemet utan datorn märker inte av att jag sätter i en tom cd. Jag får inte upp nån dialogruta i huvud taget. Jag undrar om det är brännaren som inte fungerar för mac eller hur jag berättar för datorn att det sitter en brännare i den för den gör allt annat som vanligt med riktiga cd skivor med program och sånt på som inte är brända.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-06-11 18:46

Jag tror nog att du måste ha ett brännarprogram (helst Toast, som meddelats ovan) för att nåt ska hända över huvu taget. Jag förstår inte vad det är för dialogruta du frågar efter annars, för jag minns inte att man ska/bör få det - och varför skulle man?. Om du har ett program som Toast, så brukar det starta när man sätter in en tom CD.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-03-10 22:08

Lånar tråden, finns det några bra gratisprogram för att bränna filmer från mac till dvdskivor?

  • Avstängd
  • International user
  • 2011-03-10 22:28
Ursprungligen av anon66:

Lånar tråden, finns det några bra gratisprogram för att bränna filmer från mac till dvdskivor?

Om du inte specificerar exakt vad för typ av film du vill bränna till vad för dvd-format så är det svårt att ge svar. Det finns ju ett inbyggt program som följer med alla maccar som heter "Skivbränning". Men du kanske behöver något mer kompetent? Beskriv vad du vill göra.

Ursprungligen av anon66:

Lånar tråden, finns det några bra gratisprogram för att bränna filmer från mac till dvdskivor?

Jag tycker Burn är bra: Burn - Home

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-03-11 16:06

Tack så mycket, har nu bränt mina två första filmer!

Ursprungligen av anon66:

Tack så mycket, har nu bränt mina två första filmer!

Tips, skaffa ATV2:a och iFlicks (konverterare).
Inte bränt enenda DVD sedan den kom i huset.

1
Bevaka tråden