Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man välja att AirPort ska ansluta automatiskt till ett visst nätverk?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-04 14:16

japp... jag köpte en airport express idag, när jag fixat allt och lagt datorn i vila(ibook g4 1.2 12'') och sedan tagit datorn ur vila och börjat använda datorn så kom jag inte ut på internet, sågdå att jag behövde välja nätverk, och jsg hjsr bara ett, kan man inte göra så att datorn ansluter automatiskt när datorn går i vila? kanske inte så stort problem, men lite störrigt eftersom jag aldrigt behövt göra dett innan mad sladd. (fick inte med allt jag behövde i rubriken för att vara tydlig)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-04 14:55

Grattis till din Airport Express!

Jodå, det där går att fixa.

Systeminställningar -> Nätverk -> Visa: Airport -> Airport -> Förvalt nätverk: Ett specifikt nätverk, och i menyn under ("Nätverk:") väljer du det nätverk du vill automat-ansluta till. Fler inställningar finns under knappen "Alternativ..."

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-05 08:12

tackar, jag hittar inte det inne i förvalt nätverk, det finns bara automatiskt och primära nätverk står det,??

Hej, du är inte ensam om ditt problem. Min G4 hittar inte heller nätverket efter att den vilat sig.
Ingen tröst iofs men det kanske finns någon annan som vet hur man slipper detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-01 00:32

Hej, har också problem med detta...

Hjälpte en bekant att installera Tiger, och efter det så vill datorn inte ansluta med automatik...

Jag var förvisso inne och pillade lite med inställningarna till basstationen igår, men försökte idag också utan att lyckas.

Har lyckats bocka i "specifikt nätverk" ngnstans med följen att man måste under airport-ikonen (i menyraden) bocka för nätverket efter omstart.
Jag vill ju att denna dator alltid ska ansluta till personens nätverk med automatik...

Någon som vet hur jag får bort "specifikt nätverk"...?

//mmi

Utan att tillföra något ytterligare till tråden kan jag säga att jag oxå har detta problem sedan jag uppgraderade min iBook till Tiger. Mycket irriterande...

Edit: en snabb titt i Apples supportforum visar att detta inte är ett ovanligt problem med Tiger. Får väl hoppas på att 10.4.2 löser problemet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-03 13:02

AirPortExtreme + Express

jo alltså...
Har en AirPort Extreme i huset. Men täckningen räcker inte ut i alla hörn av huset...och terassen.

Ska jag köpa mindre hus?:)...eller kan jag "förstärka" signalen med extra enhet -er av AirPort Express...utplacerade här och där i huset.

Fungerar detta öht? Vilka inställningar ska isåfall ändras...eller är det bara att ösa på...liksom?...:p

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-03 14:22

öhh....ser nu att ovanstående kom som ett "svar"...Ouppmärksamt av mig....sorry....*skäms lite*

1
Bevaka tråden