Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PalmOnes LifeDrive nytt hot mot Apples iPod?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-23 09:07

Läste i en recension att "Folder Sync" bara fungerar med Windows. Kan man synca valda mappar på sin hårddiska med Palm? Eller måste det man vill synca ligga i en "Hot Sync mapp" ??

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2005-05-24 08:17

Intressant koncept, men jag tror hårddisken är för liten och batteritiden för dålig för att på allvar konkurera med iPod.

Bättre att satsa på ett eller flera stora SD-kort till en vanlig palm istället. Sedan kan jag väl hålla med om att PalmOS börjar bli lite ålderstiget, men jag tycker fortfarfande att det är betydligt bättre än Windows Mobile, bara Palm kunde skrota nya textingenkänningen Graffiti2 och istället lösa licenstvisten med Xerox och gå tillbaka till den gamla Graffitin...

Ursprungligen av Oloff:

Kan man synca valda mappar på sin hårddiska med Palm?

Det funkar med textfiler i docs to go. Kan vara ganska praktiskt om man redigerar text på palmen.
Med andra filer vet jag inte. Nån annan kanske har koll?
Det finns ju en del program till palm för mac...

Någon mer än jag som allvarligt funderar på att köpa en LifeDrive? Tänkte köpa en iBook till sommaren, men med tanke på vad jag tänkt använda den till (typ surfa på internet och inget mer, kanske slänga iväg ett mail då & då), så skulle en lifedrive funka ypperligt för det jag vill göra... och dessutom kommer den ju kosta flera tusen kronor mindre än en iBook, har sett lifedrive annonseras på pricerunner för runt 4000 inkl moms.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-04 21:38
Ursprungligen av statemachine:

Någon mer än jag som allvarligt funderar på att köpa en LifeDrive? Tänkte köpa en iBook till sommaren, men med tanke på vad jag tänkt använda den till (typ surfa på internet och inget mer, kanske slänga iväg ett mail då & då), så skulle en lifedrive funka ypperligt för det jag vill göra... och dessutom kommer den ju kosta flera tusen kronor mindre än en iBook, har sett lifedrive annonseras på pricerunner för runt 4000 inkl moms.

Jag funderar på att köpa den. Testade den i veckan och jämförde med en T5 och E2 från Palm. en fördel med LifeDrive är att du kan använda 4 GB disken som ett usb-minne. LifeDrive är tyngre än de andra två och hårddsiken gör den också lite långsammare att starta program och öppna dokument. blir 1-2 sek istället för "nolltid".

har du funderat på hur du kan koppla upp? Modem finns till Palm tror jag. Annars är WLAN ett alternativ också.

Du bör också titta på hur kompetenta/kopatibla Web-browsers i Palm är för dagens hemsidor.

Ursprungligen av Oloff:

Jag funderar på att köpa den. Testade den i veckan och jämförde med en T5 och E2 från Palm. en fördel med LifeDrive är att du kan använda 4 GB disken som ett usb-minne. LifeDrive är tyngre än de andra två och hårddsiken gör den också lite långsammare att starta program och öppna dokument. blir 1-2 sek istället för "nolltid".

har du funderat på hur du kan koppla upp? Modem finns till Palm tror jag. Annars är WLAN ett alternativ också.

Du bör också titta på hur kompetenta/kopatibla Web-browsers i Palm är för dagens hemsidor.

Ja, det är ju nästan enbart för det inbyggda wlanet som jag tänker köpa den...

Bevaka tråden