Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med ljudet i iMac G5

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-05-23 20:10

Hej!

Har märkt på senare tid att ljudet inte riktigt är helt hundra på min iMac G5. Det fungerar oftast men på senare tid så har jag ljud varannan gång jag startar datorn. Det jag menar är när jag t.ex. ska spela låtar via iTunes eller använder VLC och även Quicktime. Är det någon som har några liknade erfarenheter och/eller lösningar på detta problem.
Är det så att man ska börja bli orolig över om ljudkortet är paj eller är det något annat kanske. Har inte haft problem förut, kan det ha något med att jag bytte system till Tiger för en månad sedan ?

tacksam för svar

/Loskan

upptäckte precis att jag har samma problem.. har dock gjort tre omstarter utan att få ljud nu.

Jag har bara haft problem med ljudet i Tiger, alltså mjukvarurelaterat. När jag kopplar bort en kabel från ljudutgången tar inte de inbyggda högtalarna över, utan jag måste starta om datorn. Men annars låter högtalarna precis som de ska.

det var mitt problem med. Löste det genom att man drar ut sladden snabbt. sen går det nån sekund innan ljudet kommer igen.

1
Bevaka tråden