Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver fler usb-portar, vad ska jag tänka på?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-02 19:37

Nu är mina usb-portar slut, ska jag tänka på något speciellt när jag köper en usb-hubb? Drar de olika mycket ström osv? Något annat som är relevant för usb-hubb och Mac Mini?

Jag har en apparat på min ena USB och den behöver vara ensam på ett utag annars får den förlite ström (det drar strömmen alltså från USB kabeln).

Vet inte men du kan ju leta om det finns hubbar som förstärker strömmen genom att dra extra ström från ett väggutag.

Kolla också att du kopplar så att det inte blir för dålig hastighet i USB nätverket. tex koppla inte in en USB 1.1 hubb där du behöver en USB 2 hubb.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-03 17:44

En varning bara; jag köpte en billig USB-hubb i nån vanlig el-butik, men då ville minin inte längre gå i vila, så det är nog bäst att satsa på en lite dyrare variant

  • Oregistrerad
  • 2005-06-04 14:13

Är det någon som känner till en som fungerar bra?
Vore ju fint om man slipper ansluta extra el.
Jag ska ha typ tangentbord, mus, powermate, digitalkamera...

Jag skaffade mg Kensingtons toksnygga usb-hubb. lite dyr, men den har separat drift från väggen och är verkligen toksnygg. + för att alla uttag sitter gömda utom ett som sitter ovanpå. Perfekt för saker man har undangömda och ansluter då och då. typ iPod eller usbminne.

http://www.kensington.com/html/6495.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-25 16:07

Jag rekommenderar absolut att man köper en hubb med egen strömförsörjning. Det är ganska många tillbehör som tar ström från USB-porten (tex MP3-spelare, vissa bildläsare, minneskortsläsare, etc ...) och om USB-hubben man koppplar dem till i sin tur tar ström från en enda USB-port i datorn, händer det ofta att apparater inte fungerar. Det kommer upp en dialogruta där det står att apparaten kräver mer ström ...

Om man vill ha en hubb som dessutom garanterat inte strular till saker i systemet (som det där med viloblockeringen) är det nog säkrast att man köper den från en Macförsäljare, tex Macoteket eller InLife. Eller så kan man kolla vad Mac-återförsäljarna säljer och sedan hitta samma vara billigare via Pricerunner, om man orkar.

1
Bevaka tråden