Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svensk G4/G5 optimerad Firefox.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Håller som sagt på att skriva en svensk version av Firefox optimerad för G4 processor, allt jag behöver nu är att mozillazine fixar till så att källkoden går att köras med Gcc.3.3 och Gcc4.0 så förhoppningsvis så har jag den första builden färdig i slutet av nästa veckan men det beror på hur snabbt koden fixas. Fink måste också stödjas i Tiger, så det beror också ifall jag ska köra det på Tiger eller Panther. Så att Fink och Gcc4.0 fixas är ett krav, men det borde inte ta så lång tid får vi hoppas. Alternativen är att jag byter tillbaka till panther och komplierar den där, eller att någon annan komplierar koden åt mig tills de fixat Fink och Gcc4.0 i Tiger.

Så peppa mig nu, lagt ner tid på det här bara för er skull.

Ifall ni är intresserade av att hosta en sida där det går att ladda ner den så är jag mycket tacksam.
HTML och CSS är inte min grej men ifall det finns någon snäll webbdesigner som skulle kunna göra en fin sida lite snabbt så hade jag varit evigt tacksam. Behöver inte vara nåt speciellt, bara det ser lite "Mac" igt ut så hade det varit perfekt.

Eventuellt så kommer det också komma en svensk version optimerad för G5or också ifall det blir stort gensvar.

MVH

Joakim halvarsson

EDIT:

Som det ser ut nu så behöver följande saker göras innan den släpps:

Fixa till en snygg icon till den.
Fixa en snygg sida där ni kan ladda ner den.( Har fått tillsvidare bandbredd och utrymme på en delad 10mbit fiber)
Samt att Fink och gcc måste fixas till i Tiger.

Vill ni hjälpa till så kontakta mig på joakim.halvarsson at gmail.com
All hjälp är tacksam.

Senast redigerat 2005-04-30 15:58
  • Oregistrerad
  • 2005-04-30 19:40

Bra initiativ! Tyvär kan jag inte själv bidra med något till projektet men önskar dig alla lycka till och ser fram emot releasen.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-30 20:07

Bra, visserligen klarar eleverna Firefox på engelska ganska bra, men visst vore FF på svenska toppen.

Lycka till!

Sådär, efter mycket om och men så tog jag tag i projektet att göra en snygg hemsida till det.
började lite smått igår, och det här är resultatet: http://firefox.solarflare.se

Gärna kritik av alla de slag.

Som sagt, har fixat FINK till Tiger, nu ska jag bara få några till libs så kommer jag börja komplierar G4 builds, har även planer på G5 och thunderbird versioner. Eventuellt så kommer jag göra en insticksfil med mina tweakningar, samt så finns det planer på ett thema till Firefox. Med ett mer "Macigt" utseende. Om det finns intresse så skulle jag kunna fixa ett sökfält där man kan söka på 99mac också. Det finns möjlighet att intregrera Flashblock också, det är helt upp till er hur ni vill ha firefox. Så shoot, ge mig förslag

Som sagt, kom med förslag. Jag lyssnar på allt.

ni kan nå mig både här på 99mac och joakim.halvarsson@gmail.com.

MVH

Joakim

  • Oregistrerad
  • 2005-06-03 17:31

Hur går det?

Hur det går?

Som det ser ut nu så saknas vissa libs för att kunna kompliera under tiger. Samt att det lär ta några veckor (månader?) innan de är fixade till FINK. Som det är nu så är det bara att vänta tills de släpps.

Annars kan jag låta någon med panther kompliera åt mig, det är inte så svårt som det låter. Utan ganska simpelt.

1
Bevaka tråden