Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur öppnar man en iMac Globe?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-03 14:44

Jag har letat lite på internet etc. och kollar på halbollen själv, men jag har svårt att begripa hur man ska öppna den..

Jag skulle gärna vilja byta hårddisk och sätta i lite mer minne i den, men för att kunna göra det måste jag öppna dumburken! Någon som vet hur man får upp en?

eller vad det är för sorts hårddisk som sitter i? 2.5 tum?

tack på förhand

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-03 15:00

kolla under den, på den platta sidan, vet inte om det ska gå men det finns skruvar där och om man skruvar bort dem så hittar man en minnesplats och airport extreme portsplats, mer än så vet jag inte, det kanske finns fler skruvar vid airport och minnesplaterna...

  • Oregistrerad
  • 2005-06-03 15:03

okej, tack, får pröva det någon gång..

men ingen som vet vilken sorts hårddisk som sitter i, och hur man skulle kunna föra över sin data från nuvarande till ny?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-03 15:11

kolla i instruktionsboken om att göra datorn till en hårddisk, man går in på systeminställningar - starkskiva - firewire hårddiskläge, jag vet dok inte om detta funkar på imac men det funkar på min ibook g4, men du behöver en firewire kabel...

Det är en vanlig 3,5" disk som sitter i dem.
Du skrivar bort botten plattan och bottenstycket, skruvar sedan bort Optiskt/Diskpaketet, skruvar isär detta paket och byter disken.
Vid ihopmontering är det viktigt att se till att du inte klämmer några sladdar.

Den är lite lurig att skruva i Globe Macen.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-03 16:53

ja, det verkar lite tajt därinne, höhö

men tack för hjälpen hittills alla, har dock en fråga till... vilket är det lämpligaste sättet att kopiera innehållet från min nyvarande hårddisk, till en ny? måste man ha två macar måhända? eller kanske tiger? tänker köpa det ändå, men... ja..

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-06-03 16:59

Glöm inte bort kylspastan bara!

  • Oregistrerad
  • 2005-06-03 22:44

nejdå, läste om någon som hade gjort det... verkar inte så kul

1
Bevaka tråden