Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PowerBook G5 nästa vecka?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-03 12:45

Enlight en länk som förmodligen går till googles cache så ska Apple komma med G5 Powerbooks i augusti. Vi får se om det är något sanning i detta.

//Rob

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-06-03 12:58
Ursprungligen av Robo-X:

Enlight en länk som förmodligen går till googles cache så ska Apple komma med G5 Powerbooks i augusti. Vi får se om det är något sanning i detta.

//Rob

Är det här sant så blir jag sne, väntar på en ny Powerbook som kommer vilken dag som helst...

Jag gissar på bluff.

De här luktar fejk men om det är sant e de grymt. 12" widescreen me mera kräm, precis va jag vill ha.

Nästa vecka är fel. Augusti är vad jag vet inte i nästa vecka.
Jag tror också det är en bluff.

Sherpan:
Varför bli sne på att Apple släpper nya maskiner?
Ska den maskin du köper vara den sista och bästa Apple släpper så du alltid kan säga att du har den bästa maskinen?

Det är väl klart att man blir lite irriterad om det dyker upp en ny modell samtidigt som man får den förra modellen. Sen att datorerna åldras med åren är en annan sak.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-03 15:08

Google

stämmer detta är det ju underbart!

Ursprungligen av punktcom:

Det är väl klart att man blir lite irriterad om det dyker upp en ny modell samtidigt som man får den förra modellen. Sen att datorerna åldras med åren är en annan sak.

Blir du så på allt du köper?
Köper du en bil och så kommer det nya modeller veckan efter går du och surar då också?
Mobiltlefoner?
Skidor?
TV?

Det kanske är dags att inse att man är loser som konsument och man får vara nöjd med det man bestämmer sig för att köpa, för ska man vänta på att ha de senaste hela tiden så får du antingen ha en ruggit gott tålamod och alrid köpa nåt för kanske kanske kommer det något nytt snart...

Det andara sättet är att vara snuskigt rik och köpa allt som kommer.

Jag fick min PB 1,33 en vecka innan 05 PBn kom. Jag är inte sur för det maskinen är riktigt bra ändå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-03 16:38

Jag håller med dig Mattias när du säger att man är en looser som konsument.

Men det är väl ändå lite skillnad på en speedbump-uppgradering och ett hel nytt generationsskife processormässigt. Iofs vet vi inte om det här stämmer. Men det bästa är ju att alltid vänta tills efter sådana här events (och andra utstakade uppgraderingstidpunkter) om man inte behöver en produkt just då när man beställer den.

Ursprungligen av Solid:

Jag håller med dig Mattias när du säger att man är en looser som konsument.

looser = lösare, adjektiv

loser = förlorare, substantiv

/språkpolisen

Vore väl gött med en G5 PB..

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-06-03 23:39
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Nästa vecka är fel. Augusti är vad jag vet inte i nästa vecka.
Jag tror också det är en bluff.

Sherpan:
Varför bli sne på att Apple släpper nya maskiner?
Ska den maskin du köper vara den sista och bästa Apple släpper så du alltid kan säga att du har den bästa maskinen?

Jag är knappast sne för att de släpper nya maskiner tvärtom. Men visst känns det snopet om man pröjsat massa pengar för en bra maskin för att sedan upptäcka att jag kan få en förmodligen bättre maskin för mindre pengar... De flesta verkar ju tro att det är fejk... fejk eller ej, tiden får väl visa.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-04 00:00

...får väl anta att G5orna kommer vara dyrare än nuvarande linje...

"Don't hold your breath"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-03 16:11

Så här skriver Mac Rumors!

Vänligen, Ylan

Det är en välgjord bluff och inget annat, se:

http://www.hardmac.com/niouzcontenu.php?date=2005-06-03#4120

verkar som att sidan, http://homepage.mac.com/dzweben/pr/jun/pbg5.html

som ryktet dök upp på har blivit nertagen? för mycket trafik eller brott mot .mac reglerna?

EDIT: det står Availibility i press releasen, inte hade väl apple stavat fel? (availability)

Till skillnad mot fake-sidan använder Apple stor bokstav efter varje punkt, två tomma rader efter varje ny modell, en rad mindre under ingressen, större radavstånd vid modellbeskrivningen, andra sorters punkter och har dessutom inte "a" framför bland annat "17-inch widescreen LCD".

Det ser man ju direkt.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-03 23:16

Hur kan alla vara så säkra på att det är falskt? Jag säger inte att det är sant, men vad har Apple sagt? Dom har väl inte kommenterat ryktena?
Vänta och se, så slipper man bli besviken om man sitter med falska förhoppningar!
Ciao!

Klickar man på länken får man efter mycket möda upp en cachad Google-sida, där Google upptill skrivet att sidan kanske har ändrats och erbjuder en refresh-länk. Och klickar man på den, så finns inte sidan längre.
Jag misstänker starkt att en .Mac-prenumerant mycket snabbt har blivit av med sitt konto pga av det här.
Jag vill inte kalla en fejkad sida för ett "rykte", men ryktena om G5 PowerBook har funnits länge och har ibland varit önsketänkande mer än nåt annat. Söker man på strängen "PowerBook G5", så slänger Googel upp drygt 61,000 träffar, och strängen "G5 PowerBook" får upp 159 000 träffar, men många av dem är mer än två år gamla.
Ryktesvågen är dock mycket intensiv just nu, eftersom det är dags för WWDC i San Francisco nästa vecka och Steve Jobs alltid brukar komma med nån överraskning då. Nästa chans är AppleExpo i Paris 20-24 september, då Steve också ska vara med.
Senaste inslaget i ryktet dök upp för 7 timmar sedan:
http://www.eweek.com/article2/0,1759,1823441,00.asp
PS:
Hittade just en kommentar hos MacRumors of den fejkade pressreleasen:
http://page2.macrumors.com/

Senast redigerat 2005-06-04 00:25

Tycker det verkar fullt rimligt med PowerBook G5 i höst enligt specifikationerna på den "cachade" sidan.
Orimligt är dock att de skulle börja skeppas i samband med WWDC i nästa vecka.
Att de presenteras i nästa vecka kan jag mycket väl tänka mig.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-06-04 00:04
Ursprungligen av Kristian B:

Till skillnad mot fake-sidan använder Apple stor bokstav efter varje punkt, två tomma rader efter varje ny modell, en rad mindre under ingressen, större radavstånd vid modellbeskrivningen, andra sorters punkter och har dessutom inte "a" framför bland annat "17-inch widescreen LCD".

Det ser man ju direkt.

Roligt med folk som är uppmärksamma!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-06-05 22:16

Ja, de borde hotta upp dem lite och fixa kvalitetsbristerna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-05 22:50

Kvalitetsbristerna?? var det skärmproblemen ibörjan du tänker på?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-06-05 23:06
Ursprungligen av Fredric:

Kvalitetsbristerna?? var det skärmproblemen ibörjan du tänker på?

Att man kan känna spänning i chassit, hörlurskontakten glappar tydligen på mångas datorer (även på min), skärmen borde de byta ut på 12"-modellen.

1
Bevaka tråden