Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

touchpaden styr inte som den ska

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-02 19:43

tjena! jag har en ibook 1,2 12'' g4, jag har skrivit en liknande tråd innan men jag hittar inte den. jag fick då lite råd, så som att rengöra den och inte ha mobilen i närheten. jag testade då detta men inget funkade. touchpaden bara får eget liv ibland och det går inte att styra, och iblan kan man använda den men man måste ha kvar fingret kvar på paden hela tiden anars åker pilen ut i kanterna, det tar lång tid innan det blir normalt, jätte jobbigt. det har bara blivit oftare det hänt nu på sistone, någon som har haft samma problem och vad kan man göra åt det?

kan ju faktist vara något felfel med den - ring apple, de kan hjälpa alla. (men den telefonkön är inget att rekomendera om man är sur eller trött - den musiken......)

Min var helt mysko en gång, det var typ för jag precis hade tvättat händerna och fukt låg på plattan och plattan trodde väl det var ett finger...

Det där felet hade jag!
Muspekaren blev liksom nervös och stack iväg åt motsatt håll som man drog åt.
Och det hände alltid när datorn blivit riktigt varm aldrig när den var kall.
Jag jag begrep inte först att det var ett tekniskt fel förrän jag råkade spilla kaffe på styrplattan och den la av.
Då fick man byta hela fronten och när jag fick den så funkade allt perfekt.
Det var först då jag förstod att det varit ett tekniskt fel.
Vår macleverantör yrade nämligen om fett på fingrar och annat dösnack.
Kostnaden var 958 kr för fronten och tusen kr för montering plus moms på alltihop!

ajaj, så kan det gå. Mitt föärsvann efter bara några sekunder, jag torkar mig alltid noga på toan. Nu ännu mer noggrant!

1
Bevaka tråden