Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod med Bluetooth på gång

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bogdan Nedelcou arbetar med bilelektronik för Motorola - i en intervju med Radio France råkade han nämna att iPod snart har Bluetoothstöd

Tack vare trådlös överföring via Bluetooth skulle det vara möjligt att spela musiken på en ny generation bilstereoapparater eller via en kommande "docka". Lösningen skulle även göra det möjligt att koppla mobiltelefoner för att använda bilens ljudsystem som handsfree-lösning.

Bluetoothstöd låter inte alls omöjligt och skulle öppna för en ny generation tillbehör för trådlös uppspelning även på hemmastereon. Kanske är detta ett bra alternativ till iTrip som förbjöds i Sverige pga otillåten sändning på FM-bandet.

Skrivet av: Martin Björnström

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=884

  • Oregistrerad
  • 2005-06-02 16:29

Många biltillverkare Mercedes, Lexus, BMW, SAAB m.fl. har redan idag Bluetoothstöd i vissa fabriksmonterade ljudanläggningar. Låt oss hoppas att dessa kan acceptera nya iPod efter minimal konfiguration..

Det skulle vara riktigt häftigt att ha BT i iPoden. Men jag tycker man i så fall skulle utväckla det ett steg till. Jag tycker det skulle vara bra om man kunde skicka låtar mellan iPodar. Det är säkert olagligt, men bra vore det!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-14 23:23
Ursprungligen av hejhej38:

Det skulle vara riktigt häftigt att ha BT i iPoden. Men jag tycker man i så fall skulle utväckla det ett steg till. Jag tycker det skulle vara bra om man kunde skicka låtar mellan iPodar. Det är säkert olagligt, men bra vore det!

BT för uppspelning verkar väl vettigt. Då slipper du sladd till bilstereon eller hörlur. Men överföring av filer är en annan grej. Visst vore det trevligt med trådlös filöverföring, men då är BT inte riktigt den bästa teknologin med 2MBit/s. Det blir väldigt slött jämfört med USB 2.0 (teoretiskt 480 MBit/s).

Ursprungligen av pesc:

BT för uppspelning verkar väl vettigt. Då slipper du sladd till bilstereon eller hörlur. Men överföring av filer är en annan grej. Visst vore det trevligt med trådlös filöverföring, men då är BT inte riktigt den bästa teknologin med 2MBit/s. Det blir väldigt slött jämfört med USB 2.0 (teoretiskt 480 MBit/s).

Man kan ju skicka MP3-låtar mellan mobiler med BT, då borde det ju gå mellan två iPodar.

1
Bevaka tråden