Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ladda ner filer på rätt sätt från undertexter.se?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-06-01 22:20

Jag kan inte tanka undertexter från undertexter.se via safari. Av någon anledning vill safari öppna deras rarfiler innehållande undertexterna så att det bara blir massa konstiga tecken i safari. Så jag måste göra det via Opera istället. Och att hålla in alt och klicka på länken fungerar itne heller.

  • Medlem
  • 2005-06-01 23:55

Testa att kopeira länken, och sedan klistra in den i filhämtningsfönstret.

ctrl-klick 'spara länkad fil som' funkar fint för mig man får då ned en fil som heter bla.bla.bla.rar.txt , tar bort .txt, finder frågar om man verkligen vill byta filändelse och det vill man. packa upp .rar filen med tex unrarx.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-02 15:21

Även om MIME-koden står fel på undertexter.se, vilket är anledningen till att Safari envisas med att försöka visa textinnehållet själv (har sett det även på andra sajter), är det en något irriterande bugg att txt läggs på som suffix vid nedladdning. Någon som lyckats komma runt detta fel, förutom med manuellt fipplande efteråt alltså?
För övrigt så funkar både alt-klick och ctrl-klick 'spara länkad fil som' för min del, dock med ovan nämnda bugg.

Ingen som har en lösning på att den (Safari) lägger på filändelsen .txt på rar-filer?

Mvh,

Det fungerar för mig, jag ctrl-klickar på den och väljer hämta länk till skiva. (tror jag det heter) Sedan så använder jag UnRarX för att packa upp filen. (Inga manuella ändringar)

//Stefan

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Det fungerar för mig, jag ctrl-klickar på den och väljer hämta länk till skiva. (tror jag det heter) Sedan så använder jag UnRarX för att packa upp filen. (Inga manuella ändringar)

//Stefan

Gör jag så (Spara länkad fil) så laddar den ju ner den utan problem men lägger till .txt som filändelse.

Mvh,

är inte firefox bättre än safari?

Ursprungligen av evignektar:

är inte firefox bättre än safari?

Smaksak... Firefox stöder väl mer, men jag gillar mitt Safari utseendemässigt och vill få det att fungera. Firefox har ju Windows-knappar i sig

Mvh,

Ursprungligen av Rossifumi:

Smaksak... Firefox stöder väl mer, men jag gillar mitt Safari utseendemässigt och vill få det att fungera. Firefox har ju Windows-knappar i sig

Mvh,

för att få snyggare knappar kan du installera något tema från http://takebacktheweb.org/ riktigt "maciga"/"safariga".

  • Oregistrerad
  • 2006-10-18 18:46

Varför fungerar inte ex rar filer i safari? Skit drygt när man ska trycka på en länkad fil och så kommer det inte upp någon fil i hämtnings rutan! utan bara knepiga tecken!
Tycker att det borde fixas till nästa safari verison...

Ursprungligen av lill_tulle:

Varför fungerar inte ex rar filer i safari? Skit drygt när man ska trycka på en länkad fil och så kommer det inte upp någon fil i hämtnings rutan! utan bara knepiga tecken!
Tycker att det borde fixas till nästa safari verison...

Det är inte Safaris fel utan webbserveradministratörens. Det finns bara en anledning till att Safari tolkar en fil som ren text och det är att webbservern säger till Safari att det är en textfil, vilket råkar vara precis vad undertexter.se-servern säger. Naturligtvis kan Apple lägga till funktion efter funktion i Safari för att kompensera för inavlade administratörer, men det är knappast rätt väg att gå.

% curl -I 'http://ut.100mbit.se/undertext/T/twtstb-done....'
HTTP/1.1 200 OK
Date: Fri, 20 Oct 2006 10:45:41 GMT
Server: Apache/1.3.37 (Unix) mod_fastcgi/FSDATA-1.0 mod_jk/1.1.0 mod_throttle/3.2.0 Embperl/2.0b8 mod_perl/1.29 PHP/4.4.3 mod_ssl/2.8.28 OpenSSL/0.9.8b
Last-Modified: Thu, 19 Oct 2006 18:26:05 GMT
ETag: "85afd5-91f3-4537c33d"
Accept-Ranges: bytes
Content-Length: 37363
Content-Type: text/plain

Hmm... går det inte lägga till MIME-typerna själv i debug-menyn? Minns inte exakt, men har för mig det. Sitter tyvärr inte vid Macen nu så jag kan inte kolla...

  • Oregistrerad
  • 2006-10-20 01:23

Jag tankar alltid subs på undertexter.se med Camino

Funkar inte med Safari!

Jepps. Jag har skrivit lite undertexter till dom tidigare. Jag drar iväg ett mail till admin så får vi se om dom kan hjälpa oss så slipper vi bråka om det.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-20 19:31

Jag håller ner alt och klickar på "ladda ner" i Safari. Sen släpper jag filen på UnRAR. Det funkar fast den fått .txt som filtillägg. Har alltid gjort så.

1
Bevaka tråden