Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstiga ljud från min dator

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-25 16:43

På senare tid har min PB 12" haft konstiga ljud för sig lite då och då. Det är ett klickande ljud som kommer i perioder. Verkar som att det kommer från främre delen av datorn, alltså framme vid skärmen. Läste i en annan tråd att det kan vara läsarmen som hakar upp sig och att hårddisken då är på väg att ge upp! Vet någon var läsarmen sitter? Det här ljudet kommer som sagt bara då och då, periodvis och påverkar hittills inte datorn vad jag märkt. Vad kan det bero på? *orolig*

  • Oregistrerad
  • 2005-06-01 17:17

Ingen som haft samma problem? Har insett nu att det måste vara något med det utgående ljudet för ibland efter att det hållit på och klickat så fungerar inte ljudet alls och kör jag iTunes samtidigt som det klickar så försvinner ljudet just under klicket...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-01 17:30

2,5 tum hårddiskar har lägre driftsäkerhet än 3,5 tum hårddiskar.

Ju mindre desto svårare att få fungera över ett livslängd.

Jag känner två som har bärbar PB har fått byta ut 2 st hårddiskar var !
Dvs total 4 st. De använder fortfarande PB idag, total över tre år nu.

Så fort du har indikationer med några konstigheter, ta backup av alla
viktiga data och forsätt backup med alla senaste data varje dag.

Har du garanti kvar ? se till att klaga (överdrivet) och då får du
ny hårddisk i utbyte av Apple.

Samtidigt med ljudproblem är ofta speciella, så jag beräkna grovt i den här förslaget

  • Oregistrerad
  • 2005-06-01 22:30

Nu har jag upptäckt ännu fler samband. Den börjar klicka som mest när fläkten sätter igång. Vad kan detta betyda? Tips?

1
Bevaka tråden