Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slutet för Pirate Bay?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Verkar som verkligheten kom ifatt The Pirate Bay. Eller är det ett skämt?

[länk borttagen]

(Ta bort länken om det är olagligt att posta den, men då sidan verkar nere för gott borde det inte vara ett problem?)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-01 16:59

oj.. hoppsan

Ojdå. Jag är förvånad.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-01 17:03

Nä, nu blir jag förbannad det var ju den bästa torrentsidan! Varför? Det är väll inte olagligt?

Hoppas det är ett skämt, men det vore sällsynt smaklöst av dem. Det verkar konstigt att de skulle be om ursäkt.

Typ omöjligt att komma in på sajten nu. Alla försöker väl surfa in där i vild panik.

Ja, och Antipiratbyrån är fortfarande hackad, och på IFPI står det inget.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-01 17:07

De väntade väl till rätt dag att slå till. One down massa andra to go.

Fast... är det inte första juli nya lagen kommer?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-01 17:15

Jag misstänker att de stora filmbolag, musikbolag o.s.v. har anlitat någon hacker att förstöra Piratbay. Jag kan föreställa mej ett sådan krig. Det är fullt möjligt (tänker på Kalla Kriget förr).
Det är alltid pengar bakom detta, rika bolag kan muta hacker att göra sådana förstörelse.

Regering blundar säkert.....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-01 17:17

Hehe, ser ut att jag överdriver en massa

Leve friheten !

Länkar till sajten är borttagna från tråden.

Jag har nu hört från två håll att det hela är ett dåligt skämt, servern är nere för uppgradering. Så var det med det.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-01 17:16

Ahh, nu är jag lättad, blev riktigt orolig ett tag

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-01 17:18

Haha där ser man. Jag tänkte bara på att det var den första. Blandade väl ihop det med rökförbudet. Vet ärligt talat inte vilken dag det är. Kanske ett förstajuniskämt? Eller så har den där internetsheriffen slagit till på riktigt, han som skickade brev till dem.

Tror ni verkligen det är ett skämt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-01 17:31

Henrik Pontén dementerar för IDG.

Tråd stängd

Jag har nu hört från säkra källor att det verkligen är ett skämt. Då vi inte tillåter diskussioner om piratkopiering på 99mac har jag stängt tråden.

1
Bevaka tråden