Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HD från iMac G5 i PM G4?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-01 15:14

Min iMac G5 20" måste in på reparation. Skärmen är körd. Den är så körd att jag har svårt att göra backup. Kan jag plocka ur hårddisken ur iMacen och sätta den i min PM G4 och göra backup från den?

En annan sak: Ska jag byta ut det nya minnet i iMacen mot originalminnet innan jag skickar den på service?

Jag tror att det är samma typ av hårddisk i båda modellerna. Om du har det nya minnet kvar när du skickar på reparation, bör inte ha nån betydelse. Å andra sidan kan det ju vara bra testa om datorn funkar bättre med originalminnet. Gör det inte det kan det ju få vara kvar tills reparationen är utförd. Dessutom kanske du med lite tur får en ny maskin och då är det bra att ha minnena kvar hemma.

Det är inte samma typ av hårddisk i iMac G5 och PM G4. Så det kommer du inte kunna göra utan ett kort som gör att du kan hantera S-ATA.
Kan du starta iMac G5an? Om du kan det håll nere T och starta den då kommer den starta som en Firewire hårddisk koppla sedan in den i PM G4an Firewire port, sedan är det bara att kopiera över sakerna.

Ang del två - det skulle jag ha gjort.

1
Bevaka tråden