Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Max upplösning på extern skärm med SSD?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ni som testat SSD, vilken är högsta upplösningen på en ny 12" ibook man kan få? Skulle en 20" Cinema dispaly på 1680 x 1050 fungera?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-31 17:41

Jag har testat min 14" iBook med extern skärm på upplösning 2344*1752 och det fungerade utmärkt. Jag har förra revisionens iBook, dvs 1.2GHz

Sweet!

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-05-31 22:58

Har en 17" TFT med 1280*1024-pixlars upplösning. Går sådär, visst det fungerar, men exposé och andra flashiga funktioner går segt. Det är ju bara 16MB grafikminne per skärm att leka med :/

Så segt att man inte kan ställa in att man klonar med 1280*1024, visst iBookens skärm klarar det inte men den skulle ju bli så att man scrollar runt på skärmen som på PC.

Ursprungligen av benjaminlarsson:

Så segt att man inte kan ställa in att man klonar med 1280*1024, visst iBookens skärm klarar det inte men den skulle ju bli så att man scrollar runt på skärmen som på PC.

Vadå scrollar runt på skärmen som på pc?

Ursprungligen av Code Red:

Vadå scrollar runt på skärmen som på pc?

Humm, hur ska jag förklara. Alltså, på vissa pc-bärbara (alla kanske till och med?) så om man har högre upplösning på skärmen än vad den klarar av så blir det att man ser bara en del av skärmen och så genom att dra musen till sidorna av skärmen så "åker" åt det hållet. Skitdålig förklaring :-/

Ursprungligen av Code Red:

Ni som testat SSD, vilken är högsta upplösningen på en ny 12" ibook man kan få? Skulle en 20" Cinema dispaly på 1680 x 1050 fungera?

Jag kör 12" med extern skärm (LaCie 22") i 1600 x 1200. Inga prob men kan kunde ju önska sig lite fetare grafikkort.

EDIT: Läste fel, jag har ju PB.

1
Bevaka tråden